محاکمه هفته

نجات پسر اعدامی از چوبه دار

برای قصاص روزشماری می‌کرد و خانواده مقتول راضی به رضایت نبودند. امیدش را از دست داده بود و فقط منتظر اجرای حکم بود تا این‌که اجرای قانون مجازات اسلامی، او را به زندگی بازگرداند. میثم متهم است آذر سال 90 دوست خود را در شرق تهران به قتل رساند.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۰

او پس از این جنایت، محل قتل را به آتش کشید. آتش‌نشانان پس از حضور در محل آتش‌سوزی در یک سوله و مهار آتش متوجه شدند این آتش‌سوزی که به مرگ مرد جوانی منجر شده عمدی است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از دوستان مقتول به نام میثم روز حادثه در حوالی محل قتل دیده شده است. با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. ماموران میثم را دستگیر کردند که او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

پسر 17 ساله درباره انگیزه‌اش گفت: به تصور مزاحمت مقتول برای خانواده‌ام با او درگیر شدم. او چاقویی برداشت و به طرفم حمله‌ور شد که من در دفاع از خود چاقو را از دستش گرفتم و او را کشتم. بعد هم سوله را به آتش کشیدم تا کسی متوجه قتل نشود.

میثم پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که قضات دیوان عالی کشور هم حکم قصاص را تایید کردند.

در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، وکیل میثم با توجه به سن او در زمان قتل درخواست اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی کرد. قضات دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی پرونده، با درخواست قاتل و وکیلش موافقت کرده و پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

دیروز میثم بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس پسر جوان در جایگاه قرار گرفت و گفت: وقتی دیدم مقتول برای خانواده ام مزاحمت ایجاد می کند، با او درگیر شدم. قصدی برای قتل نداشتم. او با چاقو به طرف من حمله کرد و من برای دفاع از خود مجبور به کشتن او شدم. در زمان قتل 17 سال داشتم و قصدی برای قتل نداشتم. پس از دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات دادگاه با توجه به سن میثم در زمان قتل او را از اتهام قتل عمد پسر جوان تبرئه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها