فعالیت 24 ساعته رادیو اربعین

مدیر رادیو اربعین با اعلام این‌که این شبکه رادیویی با هدف پوشش مناسب ابعاد مفهوم و تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به این مراسم بزرگ راه‌اندازی شده، گفت: این شبکه به صورت 24 ساعته فعال است و بخش‌های 12 گانه خبری آن هم با همکاری اداره کل اخبار رادیو آماده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۷
فعالیت 24 ساعته رادیو اربعین

رادیو اربعین با چه هدفی برای شنوندگان رادیو راه‌اندازی شد؟

تبدیل اربعین حسینی به یک مناسک مهم سیاسی ـ مذهبی با حضور گسترده و میلیونی عاشقان حسینی طی چند سال گذشته سبب شده است تا این رویداد تاریخی ابعاد جدیدی به خود گرفته و اقتضائات خاص خود را بطلبد. لذا معاونت صدا با هدف تعمیق ابعاد معرفتی و هویت‌مند کردن اربعین حسینی اقدام به تاسیس رادیویی مجزا جهت پوشش دادن آن کرد. مهم‌ترین بخش‌های فرهنگی برنامه‌های رادیو اربعین بهره‌گیری موثر و فراگیر از بازخوانی و روایت امروز زائرین اربعین حسینی از این رویداد عظیم است که می‌تواند به تعمیق ابعاد مناسکی رویداد اربعین از ابعاد سیاسی و اجتماعی بینجامد.

این شبکه رادیویی روی کدام موج قابل دریافت است؟

هموطنان عزیز در داخل کشور می‌توانند امواج این شبکه رادیویی را روی موج اف‌ام ردیف 5/95 مگاهرتز دریافت کنند و هموطنان عزیز زائری که در شهر نجف اشرف برای حرکت به سمت کربلا حضور دارند، می‌توانند روی موج اف‌ام ردیف9/91 مگاهرتز و زائران در کربلای معلی هم روی موج اف‌ام ردیف 9/90 مگاهرتز امواج این شبکه رادیویی را دریافت کنند.

این شبکه 24 ساعته شامل چند بخش خبری است؟

برنامه‌های این شبکه رادیویی با هدف پوشش مناسب ابعاد مفهومی و تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به این مناسک بزرگ به‌صورت 24 ساعته پخش خواهد شد و بخش‌های 12 گانه خبری این شبکه هم که با همکاری اداره کل اخبار رادیو آماده خواهد شد در چهار بخش اصلی در ساعت‌های 9 صبح، 15 عصر، 20 شب و 24 خواهد بود و هشت بخش غیرمشروح که برای هر دو ساعت ده دقیقه تدارک دیده شده است.

رادیو اربعین تا چه زمانی به فعالیتش ادامه خواهد داد؟

شبکه رادیویی اربعین تا 13 آذر، یعنی دو روز پس از اربعین به کار خودش ادامه می‌دهد و تا آن تاریخ هموطنان عزیز می‌توانند شنونده برنامه‌های این شبکه رادیویی باشند و از طریق سامانه پیام کوتاه 30000955 این شبکه پیام‌ها و دلنوشته‌های خود را ارسال کنند یا اگر تمایل داشتند از طریق شماره تماسی که در طول برنامه‌ها اعلام می‌شود با همکارانمان تماس بگیرند و پیام‌های صوتی خود را ارسال کنند.

آیا این شبکه رادیویی از طریق کانال تلگرامی هم قابل دریافت است؟

بله، از طریق کانال تلگرامی شبکه رادیویی اربعین با عنوان «با رادیو اربعین» هم به‌نشانی telegram.me/baradioarbaeen می‌توانند در جریان آخرین اخبار و اطلاعات شبکه رادیویی اربعین باشند و هم می‌توانند پیام‌های صوتی و عکس‌ها و فیلم‌های خود را در مسیر راهپیمایی با دیگر هموطنان به اشتراک بگذارند.

بخش‌های اصلی این شبکه شامل چه برنامه‌هایی خواهد بود؟

بخش‌های اصلی برنامه‌های این شبکه را اطلاع‌رسانی از اقدامات کمیته‌های 12گانه ستاد عالی اربعین تشکیل می‌دهد. ضمن این‌که گزارشگران این شبکه نیز از طریق فرستنده‌های سیار، طول مسیر راهپیمایی را پوشش خواهند داد تا ان‌شاءالله تمامی اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به این تجمع میلیونی به مخاطبان این شبکه رادیویی به‌صورت مطلوبی ارائه شود. در کنار پخش نکات کارشناسی ارزشمند ویژه اربعین از زبان وعاظ و شخصیت‌های معروف و استفاده از مدایح و مراثی مناسب از ظرفیت پخش مستندهای رادیویی هم که در اربعین سال گذشته و امسال تولید می‌شود، بهره می‌گیریم.

آیا برای برنامه‌ها از ظرفیت مراکز استان‌ها هم بهره می‌برید؟

در شبکه رادیویی اربعین از ظرفیت مراکز استان‌ها هم استفاده می‌شود و با مراکز خوزستان، کرمانشاه و ایلام تولیدات مشترک خواهیم داشت. اداره کل برنامه‌های نمایشی معاونت صدا هم برنامه‌های نمایشی ویژه‌ای را برای این شبکه رادیویی تولید کرده است که در طول روز استفاده خواهیم کرد.

با توجه به این‌که شما مدیریت رادیو گفت‌وگو را هم به عهده دارید، برای برنامه‌سازی در رادیو اربعین از برنامه‌سازان این شبکه استفاده کردید؟

نظر به تاکید معاونت محترم صدا مبنی بر استفاده از ظرفیت برنامه‌سازان رادیو در این شبکه، گویندگان و تهیه‌کنندگان این شبکه از میان 14 شبکه رادیویی انتخاب شدند و تا پایان فعالیت این شبکه با ما همراه خواهند بود.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابراهیم
-
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
۰
۰
باسلام درصورت امكان میخواستم از مداحیهای خودم به جهت پخش در رادیو اربعیین برای شماعزیزان ارسال كنم درصورت صلاحدید لطفا بفرمایید

نیازمندی ها