جریان‌شناسی راهبردهای غرب بعد از برجام نشان می‌دهد آمریکا در شرایط پیش آمده درصدد نفوذ و اعمال سلطه فریبکارانه در داخل کشور است.
کد خبر: ۸۳۵۳۹۷
راهبرد نفوذ دشمن

مروری بر سابقه سلطه‌گری آمریکا در جهان روشن می‌سازد که این کشور به اصولی پایبند است که به هیچ‌وجه با اصول جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد.

عمده‌ترین اصول سلطه‌گری آمریکا عبارتند از: تثبیت رهبری آمریکا در جهان و به زانو درآوردن حکومت‌های مستقل در دیگر کشورها، تحمیل دامنه منافع خود به کل جهان و انتقال بحران‌های داخلی به دیگر کشورها، ایجاد یکپارچگی در اقتصاد جهانی و یکسان‌سازی فرهنگی با محوریت آمریکا، جلوگیری از دستیابی دیگر کشورها به فناوری‌های پیشرفته و اقدامات مداخله‌جویانه در امور داخلی کشورها به بهانه‌های دموکراسی و اصلاحات.

مع‌الوصف سلطه‌گری‌ آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ابعاد دیگری هم دارد زیرا موج بیداری اسلامی درجهان اسلام معلول بقا و گسترش جمهوری اسلامی ایران است.

بیداری اسلامی بزرگ‌ترین ضعف نظام سرمایه‌داری برای تثبیت رهبری آمریکا بر جهان و حیات رژیم صهیونیستی در منطقه است. انقلاب اسلامی و تئوری مردم‌سالاری دینی، بزرگ‌ترین چالش تفکر لیبرال دموکراسی غرب و نگرش‌های برآمده از اومانیسم و سکولاریسم است بنابراین مهم‌ترین رویکردهای مقابله‌ای آمریکا با جمهوری اسلامی عبارتند از: برنامه‌ریزی جامع برای تضعیف توانمندی ملی کشور از طریق اعمال فشارها و تحریم‌های بین‌المللی، تخریب چهره ایران در افکار عمومی جهان با بهره‌گیری از رسانه‌ها، کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی و انقلابی در نسل جوان، اشاعه‌ غرب‌گرایی و تابوزدایی از مذاکره با آمریکا، برجسته‌سازی مسائل اقتصادی (بیکاری، تورم، رکود ناکارآمدی اقتصادی و...)، ترویج سبک زندگی غربی و صدها ترفند و تاکتیک روانی و تبلیغاتی که باید درباره آنها کتاب‌ها نوشته شود.

رهبر معظم انقلاب برای مقابله با این ترفندهای دشمن، سه راهکار مقابله‌ای ارائه کردند: اقتصاد قوی و مقاوم در ساختار کشور، توسعه روزافزون علم و فناوری و سرانجام، حفظ و تقویت روحیه انقلابی‌گری به ویژه در بین جوانان. البته ناگفته پیداست که مهم‌ترین و کارآمدترین روش برای مقابله با شیطنت دشمنان، تبعیت از رهبری و اتحاد ملی حول این خط وحدت‌آفرین است. همان اصلی که حضرت امام(ره) در وصیت نامه سیاسی ـ الهی خود مورد تاکید قرار دادند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

آمریکا برای تغییر ماهیت اسلام با یک مانع جدی روبه‌روست؛ ولایت فقیه در جمهوری اسلامی. لذا تمام انرژی و توان خود را متوجه ضربه زدن به این عامل انسجام بخش و وحدت‌آفرین داخلی کرده است و به این منظور مشروعیت و کارآمدی نظام را نشانه می‌گیرد و راه‌های نفوذ را در شرایط کنونی بهره‌گیری از ظرفیت برجام، انتخابات، مذاکره و غرب‌گرایی جوانان می‌داند. کشور بیش از هر زمان نیازمند وحدت، همدلی، ثبات قدم در ارزش‌ها و استحکام درونی قدرت نظام است. حفظ قدرت درونی نظام در گرو عزم و اراده و ثبات قدم همه مردم و مسئولان می‌باشد که پاداش آن با خداوند است: یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی‌الحیوه الدنیا و فی‌الاخره»

خداوند اهل ایمان را که دارای عقیده و اصول ثابت هستند در دنیا و آخرت پایدار می‌سازد. (ابراهیم / 27)

دکتر جعفر عبدالملکی - رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها