دو کارگر که بر اثر ریزش آوار به چاه یکصد متری سقوط کرده بودند، پس از 14 ساعت عملیات توسط آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شدند. یکی از کارگران به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد.
کد خبر: ۸۳۱۷۶۱
14 ساعت عملیات نفسگیر برای نجات 2 کارگر

به گزارش جام‌جم، ساعت 16 و 2 دقیقه عصر دوشنبه فردی با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران تماس گرفت و از ریزش آوار در یک مجتمع تجاری ورزشی در منطقه حکیمیه و محبوس شدن کارگران در حال کار در آنجا خبر داد.

آتش‌نشانان سه ایستگاه برای نجات کارگران محبوس شده در میان سنگ و آجر به محل موردنظر اعزام شدند.

به گفته شاهدان، دو کارگر مشغول حفر چاهی در طبقه 2ـ این مجتمع تجاری ورزشی بودند، یکی از کارگرها به عمق چاه رفته و کارگر دیگر مقابل دهانه چاه ایستاده بود که سقف طبقه 2ـ تخریب و روی هردویشان آوار شد. آتش‌نشانان با احتیاط اقدام به آواربرداری کرده و با خرد کردن سنگ‌های بتونی توانستند پس از حدود 14 ساعت عملیات نفسگیر، ساعت 5 بامداد سه‌شنبه دهانه چاه را پیدا کنند. با برداشتن آوار صدای ناله‌های خفیفی را شنیدند که حکایت از زنده بودن کارگران داشت. بنابراین عملیات ادامه پیدا کرد و ابتدا یکی از کارگران افغان که مردی 25 ساله بود خارج و تحویل امدادگران اورژانس شد.

آتش‌نشانان احتمال دادند نفر دوم نیز به عمق چاه سقوط نکرده باشد. بنابراین وارد چاه شدند و به جستجو ادامه دادند و او را یک ساعت بعد در عمق حدود یکصد متری چاه، پیدا کرده و وی را نجات دادند. او نیز به دلیل مصدومیت به بیمارستان منتقل شد.

سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: این عملیات نفسگیر 14 ساعت طول کشید. نفر اولی که آتش‌نشانان نجات دادند متاسفانه به‌دلیل شدت صدمات وارده در جریان سقوط به چاه و ریزش آوار در بیمارستان فوت کرد و نفر دوم در بیمارستان بستری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها