هشتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا در شرایطی در چین به پایان رسید که ملی‌پوشان ایران بویژه در بخش تالو کارنامه به‌مراتب درخشان‌تری از همه دوره‌های گذشته کسب کردند و در مجموع برای نخستین‌بار 27 مدال در کاروان ایران رویید.
کد خبر: ۸۲۴۷۰۸

به گزارش جام‌جم، این رقابت‌ها در حالی با حضور حدود 400 ووشوکار از 23 کشور برگزار شد که تیم ایران در بخش ساندای دختران و پسران با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این در حالی بود که چین با هشت طلا قهرمان شد و ویتنام با یک مدال طلا، سه نقره و سه برنز به عنوان سومی دست یافت.

اما در مجموع دو بخش تالو و ساندا، تیم ایران موفق شد شش مدال طلا، 11 نقره و ده برنز کسب کند و ضمن کسب رتبه دومی، رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت زیرا در دوره گذشته که به میزبانی فیلیپین برگزار شده بود، نمایندگان ایران 16 مدال کسب کرده بودند.

دیروز در روز پایانی این رقابت‌ها در تالو، نازنین بازیار در فرم دائوشو با 21‌/‌9 امتیاز نقره گرفت، در این فرم اندونزی و مالزی طلا و برنز گرفتند. تیم دوئلین با 30‌/‌9 امتیاز پس از برونئی نقره و هنگ‌کنگ هم برنز گرفت.

در فرم جیان‌شو، طاها بدیعی با 14‌/‌9 امتیاز پس از اندونزی و ژاپن قرار گرفت و به برنز دست یافت. در فرم نن‌گون فاطمه اسدی با 27‌/‌9 امتیاز برنز گرفت، ازبک و ویتنام طلا و نقره گرفتند. حسین رحمانی در فرم نن‌گون مردان با 30‌/‌9 امتیاز برنز گرفت و ژاپن و مالزی طلا و نقره گرفتند.

در بخش ساندا (مبارزه) عادل نجفی در 75، مرتضی رئیسی در 80 کیلو، مائده هاشمی در 56 کیلو و زهرا سلحشور در 60 کیلو نقره گرفتند. یوسف صبری در 70 کیلو و آرمین افرازملک در 60کیلو به مدال طلا دست یافتند.

اسامی مدال‌آوران ایران در این رقابت‌ها به این شرح است:

طلا: زهرا کیانی(دو مدال طلا)، فاطمه جزینی، شاهین بنی‌طالبی، آرمین افرازملک رودی، یوسف صبری

نقره: سوگند گلشنی (دو مدال)، سپیده شاکریان (دو مدال)، زهرا کیانی، عادل نجفی، مرتضی رئیسی، مائده هاشمی، زهرا سلحشور، نازنین بازدار، دوئلین پسران (مهدی مختارپور، حسین رحمانی و مجید حسنلو)

برنز: فاطمه اسدی(سه مدال)، طاها بدیعی (دو مدال)، مهدی مختارپور، فاطمه کیانی‌زادگان، شاهین بنی‌طالبی، سپیده شاکریان و حسین رحمانی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها