دو نفر از عاملان تیراندازی مرگبار در شهر یاسوج که باعث کشته و مجروح شدن شش نفر شده بودند، دستگیر شدند. هنوز انگیزه این اقدام جنون‌آمیز مشخص نشده است.
کد خبر: ۸۱۵۶۹۴

به گزارش جام‌جم، ساعت 3 بامداد چهارشنبه هفدهم تیر امسال شش جوان در حال بازگشت از مراسم شب احیا به خانه‌هایشان بودند که نزدیک بلوار امام خمینی(ره) شهر یاسوج، خودروی سمندی با سه سرنشین جوان مقابلشان توقف کرد. یکی از آنها به بهانه پرسیدن نشانی از خودرو پیاده شده و به سمت آنها رفت و لحظه‌ای بعد به سمت خودرویش بازگشت. شش پسر جوان همچنان در حال ادامه مسیر بودند که ناگهان یکی از سرنشینان خودروی سمند با سلاح ساچمه‌ای به سمت آنها شلیک کرد. آنها با دیدن این صحنه قصد فرار داشتند که در تله مرد مسلح گرفتار و با شلیک‌های بی‌امان وی زخمی شدند. اهالی با مشاهده این صحنه سراغ سرنشینان خودروی موردنظر رفتند تا آنها را دستگیر کنند، اما مرد مسلح با شلیک‌های هوایی، افرادی را که در تعقیبش بودند، ترساند و همراه دو همدستش بسرعت محل را ترک کردند. اهالی محل، مصدومان حادثه را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردند، اما یکی از آنها که پسر 20ساله‌ای بود، بر اثر شدت خونریزی در میانه راه تسلیم مرگ شد. با گزارش وقوع این قتل به پلیس، ماموران به بیمارستان اعزام و متوجه شدند مصدومان قادر به صحبت کردن نیستند و این در حالی است که یکی دیگر از مصدومان هم به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، اجساد دو کشته شده این حادثه با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. در این مرحله ماموران به تحقیق از شاهدان حادثه پرداختند که مشخص شد سرنشینان یک خودروی سمند در این حادثه نقش داشته‌اند و عامل اصلی حادثه یکی از سرنشینان همین خودرو بوده است.

با اطلاعات به دست آمده، تصاویر رایانه‌ای آنها و مشخصات خودرویشان در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت.

جستجوی گسترده پلیس برای رازگشایی از این دو جنایت و دستگیری عاملان فراری آن ادامه داشت تا این‌که پس از 24 ساعت ماموران موفق شدند خودروی متهمان فراری را دربلوار ۶۰متری شهرستان گچساران شناسایی و آن را متوقف کنند.

ماموران با دستگیری دو جوان ۲۳ و ۲۵ساله که سرنشینان خودرو بودند، متوجه شدند تصاویر آنها با تصاویر رایانه‌ای دو نفر از متهمان تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد. با دستگیری این دو نفر، آنها به پلیس آگاهی منتقل شدند. تحقیقات از آنها در حالی آغاز شده که متهمان در رابطه با انگیزه‌شان سکوت کرده و مدعی‌اند دیگر همدستشان که فراری است، عامل این جنایت مرگبار بوده و در شب حادثه فقط او را همراهی کرده‌اند و نمی‌دانند انگیزه دوستشان از ارتکاب این جنایت تلخ چه بوده است.

سردار غلامعباس غلام‌زاده، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این باره به جام‌جم گفت: برای این دو متهم قرار قانونی صادر شده است.

تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن علت این جنایت تلخ ادامه دارد. این در حالی است که پلیس جستجوی گسترده‌ای را برای دستگیری سومین متهم پرونده آغاز کرده است تا با دستگیری وی، انگیزه این جنایت خونین فاش شود.

در برخی شبکه‌های اجتماعی ادعا شده که سرنشینان سمند برای زنی مزاحمت ایجاد کرده و با اعتراض اهالی روبه‌رو شده بودند. در ادامه نیز سرنشینان سمند اسلحه‌ای تهیه و برای انتقامگیری به محل بازگشته و اقدام به تیراندازی کردند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: این حادثه ارتباطی به امر به معروف و نهی از منکر ندارد و به‌نظر می‌رسد این افراد همدیگر را از قبل می‌شناختند.

بزودی جزئیات اعلام می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این باره به ایرنا گفت: پیگیری قضایی، کارشناسی و پلیسی برای روشن شدن علت حادثه تیراندازی بلوار امام و برخورد قضایی به موقع به طور جد در دست بررسی است.

مختار کوشا خاطرنشان کرد: به محض اعلام حادثه عملیات‌های قضایی و کارشناسی زیر نظر بازپرس ویژه آغاز شد. با تلاش تیم ویژه بازپرسی و هماهنگی و جدیت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و تحقیق از عاملان این حادثه، بزودی مردم نیز در جریان جزئیات کامل آن قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: تیم بازپرسی و پلیسی از همان ساعات اول بعد از وقوع حادثه با حضور در محل حادثه، گفت‌وگو با مجروحان و مضروبان و شاهدان عینی به دنبال روشن شدن موضوع هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها