حمله به نمایشگاهی در دالاس آمریکا

مرکز هنری کورتیس کالول در دالاس در حومه گارلند یکشنبه شب میزبان یک نمایشگاه ضد اسلامی بود. با توجه به ماهیت این نمایشگاه، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف محل برگزاری اتخاذ شده بود. اما در زمان اختتامیه و خروج مهمان‌ها از این مرکز، تیراندازی دو نفر فضا را متشنج کرد.
کد خبر: ۷۹۴۵۳۰

به گزارش جام‌جم و به نقل از الجزیره انگلیسی، دو فرد مسلح ناشناس ساعت 7 شب به وقت محلی در مقابل این نمایشگاه از یک خودرو پیاده شده و به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند. با شنیده شدن صدای تیراندازی، نیروهای امنیتی بسرعت وارد عمل شده و به مقابله با این دو نفر پرداختند. در جریان این تیراندازی‌ها هر دو نفر مهاجم کشته شده و یکی از نیروهای پلیس از ناحیه زانو مجروح و به بیمارستان منتقل شد. در همین زمینه شهردار گارلند گفت: مظنون اول فورا کشته شد و مظنون دوم هم مجروح شد و پس از آن به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد. یک شاهد این ماجرا نیز به آسوشیتدپرس گفت صدای 20 تیراندازی را در زمان حادثه شنیده است. پس از کشته شدن این دو فرد مهاجم، نیروهای پلیس و متخصصین کشف مواد منفجره به سمت اتومبیل رفتند تا از وجود بمب در ماشین آنها مطمئن شوند.

این نمایشگاه از سوی مرکز «ابتکار عمل دفاع از آزادی آمریکا» حمایت مالی می‌شد. این گروه، گروهی ضد اسلامی محسوب می‌شود. برگزارکنندگان این تجمع می‌گویند به این دلیل یک مرکز دولتی را برای برگزاری رقابت انتخاب کرده‌اند که ماه ژانویه در همین مکان یک گردهمایی ضد اسلام‌هراسی برگزار شده بود. برای این نمایشگاه از کاریکاتوریست‌ها خواسته شده بود تا طرح‌های خود را ارسال کنند. براساس اعلام این گروه ضد اسلامی، بیش از 300 اثر ارسال شد و جایزه فرد برنده 10 هزار دلار تعیین گردید. براساس اعلام پلیس، 200 نفر مجموعا در این نمایشگاه شرکت کردند که بیشتر آنها اهل تگزاس نبودند. گیرت ویلدرز، سیاستمدار راست‌گرای افراطی هلند که شدیدا به اسلام و بخصوص نفوذ آن در اروپا انتقاد دارد، از جمله سخنرانان این نمایشگاه بود.

اندکی پس از این حادثه یکی از رهبران سرشناس مسلمانان در دالاس در پیامی توییتری اعلام کرد: «این حادثه چیزی بود که ما نمی‌خواستیم رخ دهد. به نظر می‌رسد یک فرد تک‌رو دست به این حمله زده باشد. ما موافق این اتفاق نیستیم.»

هنوز هویت مهاجمان اعلام نشده است و شهردار گارلند می‌گوید هیچ نشانه‌ای مبنی بر همدستی شخص دیگری در این حادثه دیده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها