پس از برگزاری جلسه کمیته انضباطی

رای امید نوروزی صادر شد

امید نوروزی، قهرمان المپیک لندن که همواره صحبت‌های صریح و انتقاداهای بی‌پروایی را متوجه مسئولان ورزش می‌کند تاکید دارد رویه او به خاطر دفاع از کشتی است نه یاغی‌گری.
کد خبر: ۷۹۰۴۸۷

نوروزی که پس از المپیک لندن بارها با مصاحبه‌های انتقادی خود خشم مسئولان ورزش را برانگیخت سال گذشته و در بازدید محمود گودرزی، وزیر ورزش از اردوی تیم ملی نیز انتقادهایی را متوجه وزیر کرد و درگیری لفظی مختصری بین دو طرف رخ داد تا نشان دهد در هر حال از بیان صریح نظراتش پروایی ندارد. او در تازه‌ترین اظهار نظر خود با بیان این‌که سال‌هاست سنگ کشتی را به سینه می‌زند و به ناحق از او به عنوان همیشه معترض یاد می‌شود، به ایرنا گفت: همه از من به عنوان یک معترض در ورزش یاد می‌کنند و دلیلش آن است که من از حق واقعی کشتی و کشتی‌گیرانی که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا پرچم کشورمان به اهتزار درآید، دفاع می‌کنم و مشکل دیگری ندارم. اگر ورزشکاری نتیجه خوب و قابل قبولی را برای کشورمان به دست می‌آورد باید حق و حقوقش را پرداخت کنند.

وی افزود: خوشبختانه من نیاز مالی ندارم، ولی به عنوان کسی که سال‌ها در تیم ملی زحمت کشیده است، وظیفه دارم از حق تیم ملی دفاع کنم که متاسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان می‌دانند به دلیل آن که کشتی مدال‌های ارزشمندی را در سطح المپیک، جهان و بازی‌های آسیایی کسب کرده از اولویت زیادی برخوردار است و اگر از لحاظ مدیریتی و انصاف قرار باشد اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری شود، بیشترین امکانات و بودجه را باید در اختیار ورزش کشتی قرار دهند، اما متاسفانه نه‌تنها وزارت ورزش و جوانان، بلکه هیچ نهاد دیگری از کشتی حمایت نمی‌کند.

وی اظهار کرد: هزینه سالانه فدراسیون کشتی بین 30 تا 40 میلیارد تومان است که وزارت ورزش و جوانان این مبلغ را هم در اختیار کشتی قرار نمی‌دهد. این در شرایطی است که یک باشگاه فوتبال که هیچ افتخار ملی هم کسب نمی‌کند، سالانه چندین برابر این مبلغ در اختیارش قرار می‌گیرد.

نوروزی افزود: وزارت ورزش و جوانان باید رشته‌ها و فدراسیون‌ها را اولویت‌بندی کند و بیشترین بودجه را در اختیار رشته‌ای قرار دهد که بیشترین مدال و افتخار را کسب می‌کند.

این کشتی‌گیر شیرازی خاطرنشان کرد: سابقه حضور ورزشکاران ما در بازی‌های المپیک حدود 65 سال است که در این مدت 13 نفر توانستند مدال طلا کسب کنند. این پرسش مطرح است که دولت یا وزارت ورزش و جوانان چرا نباید از این 13 قهرمان المپیکی حمایت مالی و معنوی داشته باشد؟ وقتی نمی‌توانیم پاسخگوی تعدادی انگشت‌شماری از چهره‌های شاخص باشیم پس جایی برای حرف و صحبت نمی‌ماند.

نوروزی گفت: باید مشکلات درونی ورزش را حل و حاشیه‌ها را از آن دور کنیم و برای عزت و آبروی کشور هم که شده دست به دست هم دهیم. کشتی 70 تا 80 درصد مدال‌های جهانی و المپیک را می‌گیرد، ولی یکشبه 100 تا 200 میلیارد تومان در فوتبال و سایر رشته‌ها هزینه می‌شود، بنابراین مسئولان نباید توقعی داشته باشند هر زمانی که گفتند کشتی‌گیران در میدان حاضر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها