ضرورت آموزش فرزندان در استفاده از فضای مجازی

بانوان؛ آسیب‌پذیرترین کاربران فضای مجازی

سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش با بیان اینکه شاهد هستیم برخی کاربران شبکه های اجتماعی تلفن همراه هشدارهایی را تحت عنوان پلیس فتا در این شبکه ها منتشر می نمایند، اظهار کرد: بسیاری از این هشدارها جعلی، تاریخ گذشته و کذب است.
کد خبر: ۷۸۶۱۹۵
هشدارهای جعلی به نام «پلیس فتا»

به گزارش جام جم کلیک: وی در خصوص انتشار آخرین هشدار از زبان پلیس فتا در شبکه های اجتماعی تلفن همراه افزود: ویروس XALAN گوشی های همراه برای آبان سال 90 می باشد که در خبرگزاری ها و رسانه ها در آن تاریخ به نقل از کارشناسان آی تی منتشر شده است.

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: این امر فقط برای جذب مخاطب در میان کاربران صورت می گیرد و کاربران فریب این دست هشدارها در شبکه های اجتماعی تلفن همراه را نخورند و برای اطمینان از اینکه این هشدار از سوی پلیس فتا صادر شده است می توانند به سایت پلیس فتا مراجعه نمایند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا افزود: کاربران دقت نمایند در پی هشدارهای جعلی از زبان پلیس به هیچ وجه نرم افزاری را از سایت های مختلف دانلود نکنند، چرا که احتمال دانلود بدافزار و ویروس‌های مخرب وجود دارد.

وی تصریح کرد: پلیس فتا تاکنون از کاربران نخواسته است که برای مقابله با بدافزارها و ویروس های موجود در فضای سایبر نرم افزار خاصی را دانلود نمایند، فقط به کاربران همواره تاکید کرده است که آنتی ویروس های خود را آپدیت نمایند و از دانلودهای بی مورد و متفرقه از سایتها مختلف پرهیز کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت : در صورت لزوم به دانلود نرم افزار خاص برای ویروس خاص حتما پلیس فتا این نرم افزار در بر روی سایت خود بارگذاری خواهد نمود.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه پلیس فتا در جهت شناسایی تهدیدات فضای سایبر از ابتدای تاسیس خود بحث اطلاع رسانی برای کاربران و شهروندان را در نظر داشته است، گفت: برای این کار در کنار تعامل و همکاری با خبرگزاری های رسمی کشور و نشریات عمومی و تخصصی، در سایت تخصصی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir تمامی هشدارهای ضروری را منتشر کرده است، که کاربران می توانند با مراجعه به این سایت از این اطلاعات بهره ببرند.

وی ادامه داد: سایت پلیس فتا دارای بخش های گوناگون است در کنار بحث اطلاع رسانی بحث آموزش نیز در سایت پلیس فتا قرار دارد که کاربران می توانند از این مطالب آموزشی بهره ببرند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا به کاربران فضای سایبر که هشدارهای جعلی از زبان پلیس فتا منتشر می کنند، گفت: این کاربران می توانند برای اطلاع رسانی صحیح به دیگر کاربران از هشدارهای ارائه شده از سوی پلیس فتا در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ذکر منبع استفاده کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ آذردرخش در پایان با تاکید به کاربران و شهروندان گفت: بهترین منبع برای کسب اخبار و اطلاعات پلیس فتا سایت تخصصی این پلیس می باشد و کاربران و شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها