ساعت ١٣:٣٠ دوشنبه ٣١‌ فروردین امسال اهالی یکی از محله‌های یاسوج با صدای جیغ و فریاد زنی جوان به کوچه ریختند. مادر در حالی که دختر ١٢ ساله‌اش را در بغل داشت مدام جمله «دخترم خفه شد» را تکرار می‌کرد.
کد خبر: ۷۹۲۲۱۶
«واتس‌ اپ» عامل مرگ شیوای 12 ساله؟

به گزارش جام جم کلیک: یکی از همسایه‌ها درباره این حادثه می‌گوید: «در خانه بودم که فریادهای کمک مادر شیوا توجهم را به خود جلب کرد. وقتی به کوچه رفتم، دیدم که او شیوا را بغل کرده و مدام می‌گوید که او خفه شده است. اهالی محل همه جمع شده بودند. بلافاصله شیوا را روی زمین خواباندیم و تنفس مصنوعی دادیم. کمی بدنش گرم شده بود که اورژانس آمد و شیوا را به بیمارستان شهید بهشتی برد.»

در بیمارستان اما کاری از دست پزشکان برنیامد و شیوا جان خود را از دست داد. پس از آن خانواده‌اش او را در مزار روستای چم بلبل کهگیلویه و بویراحمد دفن کردند. مادرش به همسایه‌ها گفته که هنوز مرگ دخترش را باور نکرده است.

همسایه می‌گوید: مادر شیوا به من گفته بود که روز حادثه شیلا، دختر شش ساله‌اش مشغول تماشای تلویزیون بود که شیوا از مدرسه آمد و به اتاقش رفت تا لباسش را عوض کند. او دخترش را صدا زد که بیاید و کمک کند تا قبل از اینکه پدرشان بیاید، سفره ناهار را بچینند. اما وقتی خبری از شیوا نشد به اتاق او رفت و دید که دخترش با مقنعه‌ای که در سر داشت، از طبقه دوم تختخواب حلق‌آویز شده و راه نفسش بند آمده است.

مادر شیوا به همسایه‌اش گفته که دخترش چند روز قبل از حادثه، تصویری از خودکشی دختری دانشجو در «واتس‌اپ» دیده بود که از پلی آویزان شده بود. پدر شیوا کارمند است. مادر هم خانه‌دار. آنها مستاجرند اما به گفته همسایه، وضع مالی‌شان خوب است و تا حالا صدای دعوا و جر و بحث از خانه شان نیامده بود.

همسایه می‌گوید: پدر و مادر شیوا با بچه‌های‌شان راحت بودند. من همیشه شیوا را که جثه کوچکی داشت، می‌دیدم که در خیابان، با اسکیت بازی می‌کند. هیچ مشکلی نبود که بگوییم مثلا بدرفتاری باعث این اتفاق شده باشد. آنها خیلی با بچه‌های‌شان راحت هستند.

در پلیس آگاهی یاسوج پرونده‌ای درباره این حادثه تشکیل شده و تیمی از کارآگاهان رسیدگی به آن را آغاز کرده‌اند با این حال آنها اعلام نظر قطعی درباره جزییات حادثه را منوط به گزارش پزشکی قانونی می‌کنند.

سرگرد فلاحی، مسوول مرکز اطلاع‌رسانی پلیس یاسوج درباره این خبر می‌گوید که هنوز همه‌چیز در حد همان گفته‌های خانواده‌اش است و پلیس به نتیجه خاصی نرسیده و همه‌چیز منوط به گزارش پزشکی قانونی است که در چند روز آینده مشخص می‌شود.

یکی از همسایه‌ها درباره شنیده‌هایش از روند تحقیقات پلیس به «اعتماد» گفت که پلیس ٩٠ درصد احتمال می‌دهد که شیوا وقتی از طبقه دوم تخت قصد پایین آمدن داشت، مقنعه‌اش به تخت گیر کرده و خفه شده باشد. اما سرگرد فلاحی می‌گوید که پلیس تاکنون هیچ اظهارنظری درباره این حادثه نداشته است.

منبع: روزنامه اعتماد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
حالا این چه ربطی به واتس آپ داشت!!!!!!!!! كلا هر جوری كه بتونید میخواید وجهه این شبكه های اجتماعی رو خراب كنیداااااااااااا
s
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
چه ربطی به واتس اپ داشت خخخخخخخخخخخخخخخخخ
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
خوب این چه ربطی به واتس آپ داره. اخلاق خبرنگاری داشتن واقعا چیز خوبیه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
خدا رحمتش كنه. ولی آخه چرا تقضیر رو گردن یه برنامه میندازید؟ به نظر شما اون چاقوی میوه خوری كه باهاش قتل انجام میشه چه تقصیری داره؟ مگر اونو واسه قتل ساختن؟ دلیل این اتفاق پائین بودن سطح فرهنگ و دانش مونه واتس آپ نه وایبر نه اینترنت نه تلویزیون. اون پدر و مادری كه از وقتی بچه شون یك ساله میشه بهش اجازه میدن از گوشی و آی پد و .... استفاده كنن باعث به وجود اومدن همچین مشكلاتی میشن!!!
استفاده از خودرو سن مناسب و گواهینامه میخواد به نظر من استفاده و ورود به فضای مجازی هم سن و شعور و فرهنگ خاص خودش رو می طلبه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
خوب این موضوع چه ربطی به واتس آپ دارد
وقتی والدین نمی توانند كنترلی بر فرزند خود دشته باشند واتس آپ چه تقصیری دارد
در دنیای مجازی همه نوع خبر و كلیپ وجود دارد
این مدیریت والدین بر فرزندان خرد سال چگونه باشد مهم است
وگرنه همین خبرها مدام در روزنامه و مجله های داخلی هست و روزانه شاهد آن هستیم
هخامنش سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
واتس چ نقشی داشت حالا؟!
آرش
Armenia
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
تلفظ صحیح كلمه whats App ، واتس اپ هست ، نه واتس آپ ! بنابراین آی با كلاه در كلمه App غلطه ، چون شما به Application نمیگید آپلیكیشن . بلكه میگید اَپلیكیشن ( با علامت فتحه ) . چرا اكثر مردم اشتباه تلفظ می كنند ؟ اگر هم شك دارید به یك دیكشنری مراجعه و تلفظ صحیح این كلمه رو ببینید . با تشكر
آرش
Armenia
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
انجام وظیفه بود .
masoud
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
ربطش به واتس آپ اونكه كسی كه یه سره تو نت می چرخه منزوی می شه نسبت به اطرافش بی توجه می شه .دچار تحریكات كاذب عصبی میشه وبد تر ار همیشه تو طولانی مدت افسرده میشه .تاره بزرگترای صنعت ITخودشون تو روز نمیذارن بچه هاشون زیاد از حتی كتابای الكترونیك استفاده كنن چه برسه نت . نمونه مرتبطش بچه های استیو جابز، نمونه غیر مرتبطش بچه های اوباما كه اجازه فیس بوك داشتن ندارند ... ما باید بفهمیم كه باید قبل از وارد كردن هر چیزی فرهنگشو وارد كنیم .نت مثل چاقو می مونه سن مصرفش جا نیوفتاده ..... این نظر كسیه كه روزی 6...7ساعت حداقل تو نته .
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
۰
۰
همش سیاه نمایی خخخ
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
۰
۰
آخه چه ربطی داشت ،میخوان فقط خرابش كنن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
۰
۰
این هم داستانی برای فیلتر كردن واتس اپ در امد مخابرات افت كرده باید كاری كرد
مملی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
۰
۰
پدر و مادر ها هم باید نحوه صحیح استفاده از اینترنت رو به فرزندانشون توضیح بدن و نظارت كامل هم بكنند و در این موارد سختگیر هم باشند.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
چه ربطی داشت ؟ این تصویرو میتونست هر جایی ببینه همین گوگل سرچ كن كلی تصویر برات میاره بعدشم دختر 12 ساله واتس اپ میخواد چیكار ؟تقصیر از پدر و مادر بوده نه واتس اپ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها