سرپرست اداره جرم یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا از افزایش ایمیل های حامی ویروس های جاسوسی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۲۹۲
مراقب ویروس‌های تبریک نوروزی باشید

به گزارش جام جم کلیک: سرگرد حمید کیانی گفت: با توجه به ایام سال نو و ارسال ایمیل های تبریک، کاربران مراقب باشند و از کلیک بر روی ایمیل های ناشناس که با عناوین تبریک سال نو آمده خودداری کنند، چرا که احتمال اینکه این ایمیل ها حاوی نرم افزارهای مخرب و جاسوسی باشند وجود دارد.
سرگرد حمید کیانی به کاربران تاکید کرد: از باز کردن ایمیل های ناشناس خودداری کنند، احتمال اینکه این ایمیل ها حاوی نرم افزارهای مخرب و جاسوسی باشند که از سوی هکرها ارسال شده باشند وجود دارد.
وی افزود: هکرها با شناسایی گروه های خاص و ساخت ایمیل نزدیک به ایمیل یک فرد آشنا با شما برنامه های مخرب خود را پیش می برند.
سرگرد کیانی ادامه داد: به عنوان مثال هکرها با تمرکز بر روی گروه خاصی مثل پزشکان، از ایمیل مشابه یک پزشک استفاده کرده و برای تعداد زیادی پزشک ایمیل حاوی نرم افزارهای مخرب و جاسوسی ارسال می کنند. لذا کاربران حتما به آدرس ایمیل توجه کنند و فریب شباهت را نخورند.

وی گفت: این حملات مخرب هکرها برای دیگر گروههای صنفی و شغلی نیز وجود دارد و تمامی کاربران باید مراقب ایمیل های تبریک سال نو باشند تا در دام هکرها نیفتند.

سرپرست اداره جرم یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ناجا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها