معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با دو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات که اوایل امسال به تصویب رسیده، پشتوانه قانونی شناسایی و برخورد با متخلفان قاچاق مکالمه در کشور بیش از پیش فراهم شده است.
کد خبر: ۷۷۹۹۰۱
برخورد جدی با قاچاقچیان مکالمه

محمود خسروی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مصوبات شماره 190 و 193 کمیسیون، مقرراتی را در این باره وضع کرده است.

وی تصریح کرد: در مصوبه شماره 193 که با هدف تعیین سهم شرکت ارتباطات زیرساخت و دارندگان پروانه از درآمد مکالمات بین‌الملل صادره و وارده، برای ساماندهی بخش ترافیک بین‌الملل، جلوگیری از ترافیک غیرمجاز صادره به خارج از کشور و وارده به داخل کشور و حمایت از دارندگان پروانه تنظیم شده، دولت اپراتورها را در منافع و درآمدهای حاصله خود از مکالمات بین‌الملل شریک کرده تا آنها در کشف تخلفات کمک کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این مصوبه تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت و همراه موظف شده‌اند تا در شناسایی و برخورد با مشترکانی که به صورت غیرمجاز ترافیک بین‌الملل را به داخل کشور وارد می‌کنند با شرکت زیرساخت و رگولاتوری همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: علاوه بر این، مصوبه شماره 190 نیز جرایمی را برای این تخلف در نظر گرفته است.

خسروی افزود: به نظر می‌رسد با پشتوانه قانونی این دو مصوبه در صورت تداوم برخورد با قاچاقچیان ترافیک بتوانیم این بازار غیرقانونی را سر و سامان دهیم؛ همان‌گونه که تاکنون نیز برخی شرکت‌های کوچک متخلف شناسایی و با آنها برخورد شده و اثبات تخلف چند شرکت بزرگ نیز در مرحله نهایی شدن است و تا پایان سال جرایم محرز شده ابلاغ خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها