غرب و شرق NBA چه خبر است؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مرحله مقدماتی لیگ NBA و عبور تیم‌ها از مرز 50 مسابقه چهره تیم‌های حاضر در مرحله حذفی NBA مشخص می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۱۹۰

گلدن‌استیت یکی از تیم‌های قدرتمند کنفرانس غرب بوده که مسابقات را با قدرت آغاز کرده است. رهبری خوب استیو کر، گلدن استیت جوان را به قدرت اول کنفرانس غرب در این فصل تبدیل کرده است. بازیکنی مانند استفان کوری اکنون به یک ستاره تاثیرگذار در این تیم تبدیل شده و گلدن استیت را یک رقیب سرسخت برای دیگر مدعیان ساخته است.در این کنفرانس هیوستون راکتز این روزها همراه با جیمز هاردن کاملا متحول شده است. اکنون هاردن برای گرفتن عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل (MVP) بخت زیادی دارد. در غرب تیم‌های باثباتی مانند لس‌آنجلس کلیپرز و ممفیس دوران کم‌نوسانی را سپری می‌کنند. این تیم‌ها در چند فصل گذشته با تغییر در ساختار تیمی خود گام در رقابت‌های امسال گذاشتند و از جمله مدعیان به شمار می‌روند.سن آنتونیو اسپرز، تیمی که سال گذشته موفق شد عنوان قهرمانی NBA را با شکست میامی هیت به دست آورد این فصل نتایج متوسطی در کارنامه دارد تا بار دیگر گرگ پاپوویچ، سرمربی سن آنتونیو اسپرز از بازیکنان باتجربه‌ای مانند مانو جینوبلی، تونی پارکر و تیم دانکن محتاطانه استفاده کند. البته این رویکرد برای تیم پاپوویچ اتفاق تازه‌ای نیست، زیرا تجربه نشان داده است این تفکر در مرحله حذفی وضع تیم را بهتر می‌کند.

لس‌آنجلس لیکرز با همه سوابق درخشان خود اکنون در لیگ حرفه‌ای به یکی از بی‌ثبات‌ترین تیم‌ها تبدیل شده است. بخشی از ضعف‌های تیم به مصدومیت بازیکنان کلیدی از جمله کوبی برایانت مربوط است، اما تغییرات تیم‌ها در جهت افزایش سطح کیفی آنها در رقابت‌های ادوار اخیر را نباید نادیده گرفت که تیم‌هایی مانند لیکرز از این قافله بازمانده‌اند. دنور ناگتس، فینیکس سانز و ساکرامنتو گینگز نیز در این فصل با افت محسوسی رقابت‌ها را پیگیری می‌کنند.برخلاف کنفرانس غرب که تیم‌ها رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند در کنفرانس شرق وضع این‌چنین نیست. در بالای جدول آتلانتا هاکس بهترین عملکرد تاریخ خود را در این فصل ثبت کرد. این تیم با رکورد 48 برد و 12 باخت صعودش را به پلی‌آف قطعی کرد.

بعد از آتلانتا به تیم تورنتو رپتورز می‌رسیم که در این فصل کاملا قدرتمندانه در جایگاه دوم قرار دارد. تیم‌های شیکاگو بولز، میلواکی باکس، کلیولند کاوالیرز و واشنگتن ویزاردز نیز در بالای رده‌بندی شرق جای دارند که عملکرد مثبت این تیم‌ها در طول فصل جایگاه کنونی آنها را تائید می‌کند.در کنفرانس شرق هم تیم‌های بسیاری با افت عجیبی روبه‌رو شده‌اند از جمله نیویورک نیکز که با مدیریت فیل جکسون توقعات را بالا برد، اما اکنون با ضعیف‌ترین نتیجه در پایین‌ترین نقطه جدول کنفرانس شرق حضور دارد. آنها از هم‌اکنون به فکر بازسازی در فصل بعد افتاده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها