از سراسر ايران تا پايتخت به دنبال احقاق حق و يكسان سازي؛

سهم بري عادلانه از درآمد كار كارگران

قائم مقام وزیر نفت خبر داد:

اشتغال نفتی برای ۳.۵ میلیون نفر

قائم مقام وزیر نفت با تشریح جزئیات اجرای طرح بزرگ نفت و انرژی یک تریلیون دلاری ایران گفت: با هزینه ۲۳۰ میلیارد دلار، علاوه بر کسب یک تریلیون دلار درآمد برای ۳.۵ میلیون نفر هم کار ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۷۴۶
اشتغال نفتی برای ۳.۵ میلیون نفر

سیدکاظم وزیری هامانه امروز در همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی در تشریح مهمترین برنامه های کاهش مصرف گاز طبیعی و فرآوده‌های نفتی در کشور، گفت: در سیاست های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری سه بند این سیاست ها درباره کاهش شدت مصرف و بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در کشور است.

قائم مقام وزیر نفت همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان اصلاح الگوی مصرف سوخت و انرژی در کشور، تصریح کرد: مطابق با این سیاست‌های کلان ابلاغ شده شدت مصرف سوخت و انرژی در ایران تا پایان برنامه ششم توسعه باید به نصف کاهش یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با وجود برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته توسط دولت و مجلس در طول چند سال گذشته تاکنون شدت مصرف انرژی در کشور نه تنها کاهش نیافتاده است، تبیین کرد: این در حالی است که در طول چند سال گذشته بر مقدار رشد و جهش شدت مصرف سوخت و انرژی در کشور افزوده هم شده است.

هامانه در تشریح آمارهای شدت مصرف سوخت و انرژی در ایران، اظهار داشت: شدت مصرف انرژی کشور در سال ١٣٨٩ که یک بشکه معادل نفت خام به ازای تولید ناخالص ملی یک میلیون ریال به ارزش ریال سال ١٣٨٣ بوده که این رقم باید به نیم بشکه معادل نفت خام به ازای یک میلیون ریال تولید ناخالص ملی کاهش یابد.

قائم مقام وزیر نفت با بیام اینکه بر اساس اهداقف کلان انرژی تعریف شده در کشور شدت مصرف انرژی در ایران تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ٦ هزار و ٢٠٠ میلیون بشکه معادل نفت خام کاهش یابد، بیان کرد: برای تحقق این برنامه کلان نیاز به سرمایه گذاری حدود ۲۳۰ میلیارد دلاری نیاز است.

این مقام مسئول میزان صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی کشور را با اجرای این حجم کلان سرمایه گذاری را حدود یک تریلیون دلار عنوان کرد و افزود: با اجرای این برنامه کلانصرفه جویی در مصرف انرژی علاوه بر درآمد یک تریلیون دلاری، برای حدود ٣,٥ میلیون فرصت اشتغال فراهم می شود ضمن آنکه از انتشار سالانه بیش از ٢ هزار و ٢٠٠ میلیون تن کربن و آلاینده‌های زیست محیطی جلوگیری می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها