افزایش 6 درصدی سطح زیر کشت گندم در کشور

مجری طرح گندم کشور از افزایش سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این سطح امسال نسبت به سال 92، 2‌/‌6 درصد رشد دارد.
کد خبر: ۷۶۶۵۱۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسماعیل اسفندیاری در جمع خبرنگاران افزود: امسال شش میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم قرار گرفت که از این میزان دو میلیون و 350 هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و 850 هزار هکتار هم دیم است. مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی و زمین، گفت: بر این اساس برنامه‌ای تهیه و تدوین شده تا با تامین نهاده‌های مورد نیاز، پشتیبانی‌های لازم از طرح انجام شود و به همین منظور 325 هزار تن بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت و کشت شد.

اسفندیاری ادامه داد: در جهت معرفی ارقام بذرهای جدید با قابلیت تولید مناسب، 121 رقم معرفی و امسال در سطوح اندک به صورت آزمایشی در سطح کشور کشت شد. او همچنین از تامین و توزیع انواع کودهای اصلی کشاورزی خبر داد و گفت: استفاده به‌موقع و به اندازه کافی کود در مزارع گندم می‌تواند سبب ارتقای راندمان تولید و بهبود کیفیت محصول شود.مجری طرح گندم کشور ادامه داد: امسال برخلاف سال‌های قبل که محدودیت انواع کود وجود داشت، انواع کودهای مورد نیاز در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در دسترس کشاورزان قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها