آغاز خرید تضمینی گندم

مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز خرید تضمینی گندم از امروز - 17 فروردین - خبر داد و گفت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته امسال حدود هشت میلیون تن گندم به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۷۸۵۱۵۲
آغاز خرید تضمینی گندم

سید مومن نیاز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته 950 مراکز خرید در سراسر کشور فعال شد و امسال نیز بسته به فرا رسیدن فصل برداشت گندم در استان‌ها و میزان اعلام نیاز مناطق مختلف، مراکز خرید مورد نیاز راه اندازی و پیش بینی می شود به اندازه سال گذشته به مراکز خرید تضمینی گندم نیاز داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر برداشت گندم از استان های سیستان و بلوچستان و کرمان آغاز شده و امروز نخستین خرید تضمینی گندم از جیرفت کرمان آغاز شده که هنوز آماری دقیقی از آن نداریم.

مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: سازمان تعاون روستایی در سال جاری به عنوان مباشر در خرید تضمینی گندم در کنار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد و از امکانات و مراکز خرید این سازمان در سراسر کشور نیز استفاده خواهد شد.

نیاز گفت: سال گذشته حدود 6.7 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی می شود امسال نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی و وضعیت بازار بین هفت تا حدود هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید دو درصد کیلویی 1155 تومان است و براساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر خرید گندم کیفی به قیمت بالاتر هر قدر محصول کشاورز خالص‌تر باشد و ناخالصی و افت آن کمتر باشد، بهای بیشتری بابت محصولش دریافت می کند.

newsQrCode
برچسب ها: خرید تضمینی گندم
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها