رویداد

جشن سال نوی بودائیان

اواخر زمستان هر سال، معبد قدیمی بودائیان، کاتماندو، در کشور نپال، میزبان نه‌تنها مردم تبت بلکه گردشگرانی است که سال جدید تبت را در فضایی رنگارنگ و شاد جشن می‌گیرند. در جشنواره «لوسار» که در زبان تبتی به معنای سال جدید است، علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی و دعا، حرکات فیزیکی خاصی نیز از سوی مردم انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۶۵۰۰۴

طبق آداب این جشن، روز اول مردم در خانه‌های خود مانده و سال جدید را در کنار اعضای خانواده جشن می‌گیرند و در روز دوم، همگی به خیابان‌ها آمده و شادی خود را با دیگران تقسیم می‌‌کنند. سخنرانی دالایی‌لاما، رهبر بودائیان و انجام مراسم مذهبی، برنامه‌هایی است که هرسال تکرار می‌شود. پس از انجام این مراسم، افراد ضمن تبریک، به دادن هدایا به یکدیگر می‌پردازند که در این میان، هدیه محبوب در میان مردم محلی، برنج شیرین و میوه‌های خشک است. مانند سال چینی، روی سال جدید تبت، نام حیوانات قرار گرفته است با این تفاوت که در کنار نام حیوان، اسم عناصر طبیعی چون آب و آتش نیز قرار می‌گیرد. همچنین هر سال جنسیت متفاوتی دارد.

تزئین فضای شهر و معبد با پرچم‌ها و اشیای رنگی، حضور پرشور مردم محلی با لباس‌های رنگارنگ و همچنین عبادت راهبان بودایی، محیطی زیبا را فراهم می‌کند، اما اگر به فکر ثبت این لحظه‌ها و عکاسی هستید، ابتدا از مسئولان اجازه بگیرید چرا که با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها