منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن اعلام کردند منصور هادی از تصمیم خود مبنی بر پس گرفتن استعفایش خبر داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری شینهوا، منابع خبری اعلام کردند: نشست پارلمان یمن به منظور بررسی استعفای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور که قرار بود دیروز برگزار شود، به تاخیر افتاد. همچنین حوثی‌ها، خانه محمود الصبیحی وزیر دفاع یمن و نیز خانه‌های شمار دیگری از وزیران را در صنعا به محاصره خود درآوردند. الصبیحی مخالف سرسخت گسترش نفوذ شیعیان حوثی در یمن بود. ساختمان فرماندهی کل نیروی هوایی و خانه رئیس سازمان امنیت ملی یمن هم در محاصره حوثی‌هاست.
کد خبر: ۷۶۳۴۴۳

همزمان، «جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن» به خبرنگاران گفت: مهم‌ترین مساله این است که رایزنی‌هایی در حال انجام است و تلاش جدی برای رسیدن به راه‌حل وجود دارد و اوضاع یمن به گونه‌ای است که تحمل ادامه این بحران را ندارد. شهروندان یمنی از دولت امنیت، خدمات اجتماعی و توافق صلح و مشارکت می‌خواهند و همه این خواسته‌ها حول محور ساخت کشور در چارچوب توافقات حاصل شده در کنفرانس گفت‌وگوی ملی می‌چرخد.

استعفای غافلگیرانه دولت و ریاست‌جمهوری یمن یک روز پس از آن صورت ‌گرفت که رئیس‌جمهوری این کشور در بیانیه‌ای از توافق با انصارالله بر سر توافقنامه صلح و مشارکت و تعدیل پیش‌نویس قانون اساسی خبر داده بود. پارلمان یمن روز پنجشنبه گذشته تصمیم گرفت جلسه‌ای برای بررسی استعفای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن برگزار کند تا گروه‌های سیاسی و شخص رئیس‌جمهور فرصت برای دستیابی به راه‌حل مناسب داشته باشند اما تا کنون موفق نشده است. همزمان جنبش جدایی طلب «جنوب یمن» در پی تحولات و اوضاع پیچیده این کشور درصدد اجرای تدابیر جدایی طلبانه خود برآمد. این جنبش جدایی‌طلب با ادعای این‌که انصارالله کنترل صنعا را در دست خود گرفته است، جدایی استان «سبأ» از دولت مرکزی یمن را اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها