حوثی های یمن برای پایان دادن به بحران ناشی از خلأ قدرت در این کشور ضرب الاجل سه روزه تعیین کردند.
کد خبر: ۷۶۶۲۵۷
ضرب الاجل سه روزه حوثی ها

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه،حوثی های یمن،روز یکشنبه برای احزاب سیاسی ضرب الاجل سه روزه تعیین کردند تا بحران ناشی از خلأ قدرت را که از ماه گذشته میلادی با استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر به وجود آمده است، حل و فصل کنند.

این ضرب الاجل در بیانیه ای در پایان سه روز نشست با حضور حزب علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنار شده تعیین شد .

هدف از برگزاری این کنفرانس سازماندهی انتقال آرام قدرت در این کشور بوده است. شرکت کنندگان در این کنفرانس از ارتش یمن خواستند تا با تروریست ها و گروههای تکفیری که در یمن فعالیت می کنند، مقابله کند. شرکت کنندگان همچنین برضروت سرعت بخشیدن به روند یافتن راه حل منصفانه برای مشکلات جنوب یمن تاکید کردند. این ضرب الاجل از سوی سران قبایل و افسران ارتش مورد استقبال شدید قرار گرفته است.

حوثی ها در ائتلاف با مردم یمن موفق بودند

اسکات ریکارد کارشناس و از کارکنان سابق اطلاعات آمریکا در گفتگو با پرس تی وی گفت: حوثی ها در سرنگون کردن دولت دست نشانده ی غرب و متحد کردن مردم یمن بسیار موفق بوده اند.

وی افزود : با حمایت کشورهای غربی ، حاکمان یمن بیش از نیم قرن به صورت غیر قانونی بر یمن حکومت کردند ، اما مردم از حوثی ها حمایت می کنند و من تردیدی ندارم که آمریکا و همپیمانان این کشور تلاش خواهند کرد تا یک دولت دست نشانده ی دیگر سرکار بیاورند و یک انقلاب خشن علیه مردم شروع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها