عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن از ایجاد خلا سیاسی به عنوان توطئه ای بزرگ علیه ملت کشورش یاد کرد و گفت : استعفای هادی رئیس جمهوری گامی اشتباه و توهین به اراده ملت یمن بود که هدف کشاندن کشور به سوی آشوب و فروپاشی را دنبال می کرد.
کد خبر: ۷۶۸۲۸۳
رئیس جمهور استعفا کرد تا کشور آشوب شود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، وی عصر شنبه در سخنانی که به طور زنده از شبکه العالم و تعدادی ازشبکه های منطقه پخش شد با بیان اینکه برخی ها در داخل و خارج از یمن توطئه های جدیدی علیه ملت یمن طراحی می کنند ، خاطرنشان کرد : رئیس جمهوری مستعفی و دولتش می خواستند با ایجاد خلا در حکومت، سازمان های حکومتی را تعطیل کنند.

دوم بهمن ماه امسال ساعاتی پس از استعفای دولت یمن به ریاست خالد بحاح ، عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری این کشور نیز استعفای خود را تقدیم پارلمان کرد. این دو اتفاق با آغاز اجرای توافقنامه صلح و مشارکت برای پایان دادن به بحران یمن میان حوثی ها و رئیس جمهوری یمن همزمان شده بود.

رهبر حوثی های یمن خاطرنشان کرد: برخی نیروهای شکست خورده در داخل که از خارج حمایت می شوند تلاش می کنند انقلاب و ملت یمن را تحت اختیار خود بگیرند . به همه دنیا می گوییم که ملت یمن شایسته رسیدن به اهداف قانونی خویش است.

وی با بیان اینکه مردم این کشور گام مهمی به سوی رسیدن به آزادی و کرامت و استقلال برداشته اند ، از اعلامیه قانون اساسی به عنوان گام تاریخی برای پر کردن خلا قانونی یاد کرد و افزود : ملت یمن نسبت به دسیسه های دشمن بیدار و آگاه است و احساس مسوولیت می کند و ساکت نمی نشیند تا دیگران با توطئه های خود امنیت و ثبات کشور را هدف بگیرند.

رهبر حوثی های یمن با اشاره به اینکه اعلامیه قانون اساسی در یمن نه یک اقدام متهورانه بلکه یک گام مسوولانه است ، یادآور شد: انقلاب یمن به همگان فرصت مشارکت در حکومت را داده و خلا سیاسی به نفع کشور نیست زیرا در این حالت، خطرات واقعی کشور را در عرصه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی تهدید می کند.

الحوثی تاکید کرد : سایر گروهها سعی نکردند با تعامل مثبت در مسیر صحیح برای پر کردن خلا سیاسی کشور در هفته های گذشته گام بردارند، اما ادامه این حالت به نفع کشور نیست.

وی تاکید کرد : به ملت یمن می گویم که به سخنان بیهوده در باره اعلامیه قانون اساسی اعتنا نکنند.

الحوثی افزود: در ادامه خلا سیاسی و تعطیلی و فروپاشی موسسات حکومتی هیچ نکته مثبتی وجود ندارد زیرا دشمنان می خواستند با ادامه این حالت، چنین وانمود کنند که مشکلات به وجود آمده نتیجه انقلاب مردمی است.اما مردم یمن بزرگ تر از همه توطئه ها و شریف تر از همه دسیسه هاست و از روی هوا و هوس کاری نمی کند.

وی بیان کرد : به نیروهای سیاسی کشور توصیه می کنم درباره اعلامیه قانون اساسی جوسازی نکنند، زیرا کشور برای همه فرزندان خود وسعت دارد و هیچکس قرار نیست به حاشیه برود. اعلامیه قانون اساسی مسیر را برای اداره مرحله انتقالی به سمت مشارکت هموار کرده است. ما خواهان مشارکت همگان هستیم و هر کس خودش را کنار بکشد مشکل خود اوست زیرا مردم نمی پذیرند که کسی با امنیت، ثبات و آینده آنها بازی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها