در سرای مشیر خلوت بازار تهران، در گران‌ترین حالت یک توپ هزار‌تایی آرم تامی، بربری و آدیداس و غیره را فقط با 50 هزار تومان می‌توانید بخرید

بازار شلوغ برندهای تقلبی

لباس خریده‌اید؟ کفش؟ ساعت؟ ادکلن؟ مبارک است. برند است؟ خب پس بیشتر مبارک است! فقط مطمئنید که این جنس برند را که خریده‌اید اصل است؟ برندش فرق نمی‌کند، فقط از کجا می‌دانید که اصل است وخدای نکرده جنس تقلبی به هزار ترفند به جای جنس اصل به شما قالب نشده است؟ علت این پرسش این است که این روزها بازار برندهای تقلبی چنان داغ شده است که خود برندها نیزدر تشخیص اصل از تقلبی درمانده‌اند.
کد خبر: ۷۶۱۰۴۶
بازار شلوغ برندهای تقلبی

این سخن به ظاهر شاید طنز باشد و حتی یک طنز تلخ. اما واقعیت آن است که متقلبان گاه آن‌قدر هنرمندانه ورندانه اجناس تقلبی را به جای اصل وارد بازارمی کنند که شاید برای خود اهل فن هم تشخیص آن مشکل باشد؛ چه رسد به ما وشما. مثال روشنش هم لوازم یدکی خودروست که علاوه برمال، با جان انسان‌ها هم سروکار دارد.

در دیگر اجناس ریز و درشتی که این روزها تب برندگرایی به بازار ایران سرازیر کرده و خریدش گاه اوجب و اجبات است، نیزتقلب وجابجا فروشی غوغامی کند. برای فهم موضوع کافی است اگر سروکارتان به بازار تهران افتاد سری به سرای مشیرخلوت بزنید که خلوتگاه فروش اجناس تقلبی است. هر توپ برند هزارتایی را فقط 50 هزار تومان می‌توانید بخرید. فرقی نمی‌کند چه باشد: نایک، آدیداس، پوما، زارایا هر اسم دیگر. ماجرا اینجاست که به همان اندازه که توپ این برندها زیاد و مشتری برای آن زیادتر است، مصرف آن، یعنی تولید کالاهای تقلبی به اسم این برندهای معروف نیز گسترده است.

پرونده امروز جام‌جم در صفحات 10 و 11 نگاهی متفاوت به بازار شلوغ برندهای تقلبی انداخته و ضمن روایت وضعی که در این بازار وجود دارد تلاش کرده تا حد امکان به خواننده راهکارهایی برای جلوگیری از کلاه سر رفتن بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها