پرسش و پاسخ

مهدیزاده: با وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی عملکرد موبایلم کند می‌شود و گاهی هم هنگ می‌کند. برای بالا بردن سرعت عملکرد آن چه کاری را باید انجام دهم؟
کد خبر: ۷۶۰۸۸۷

کاش به سیستم‌عامل تلفن‌همراه و مدل آن نیز اشاره می‌کردید، زیرا در هر سیستم‌عامل بروز این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و هنگ کردن نیز ممکن است به‌دلیل ضعف توان پردازشی دستگاه یا اشغال بیش از حد فضای داخلی تلفن‌همراه شما باشد. در حالت کلی پیشنهاد می‌کنیم از مرورگرهایی مانند کروم یا فایرفاکس برای وبگردی در تلفن‌همراه کمک بگیرید. همچنین توجه داشته باشید نسخه موبایلی سایت‌های موردنظر برای شما باز شوند، نه نسخه دسکتاپی آنها.

برای آشنایی با روش‌ها و نرم‌افزارهای افزایش‌دهنده سرعت عملکرد برنامه‌ها و بازی‌ها روی تلفن همراه، تبلت و رایانه می‌توانید با مراجعه به سایت جام‌جم کلیک، عبارت «افزایش سرعت» را در کادر جستجو وارد کنید تا نتایج مربوط به آن در اختیار شما قرار گیرد:

http://click.jamejamonline.ir

رحیمی از تهران: فایل‌های هارد اکسترنال من پاک شده، مفیدترین برنامه ریکاوری که فایل‌های مرا با نام بازیابی کند، کدام است؟

هرکدام از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات در حالت‌های مختلف عملکرد متفاوتی دارند، اما نرم‌افزارهای Active@ File Recovery و EaseUS Data Recovery Wizard گزینه‌های مناسبی برای انجام این کار به‌شمار می‌روند و می‌توانید با مراجعه به لینک‌های زیر نسخه رایگان هریک از این برنامه‌ها را دریافت کنید:

http://www.file-recovery.com

http://www.easeus.com

محمد عزیزی 32 ساله از اسلامشهر: آیا این امکان وجود دارد با گوشی‌های هوشمند اطلاعات شخصی ما از جمله فیلم، عکس، اطلاعات حساب بانکی و ... بدون اطلاع ما و از سوی سازنده گوشی‌ به سرقت برود؟

هیچ چیز غیرممکن نیست و انجام این کار بسادگی امکان‌پذیر است، اما تاکنون چنین گزارشی دریافت نشده و هیچ‌یک از شرکت‌های سازنده تلفن همراه از اطلاعات شخصی کاربران کپی‌برداری نکرده‌اند. همچنین در سیستم‌های‌ عامل مختلف تلفن‌های همراه هوشمند اعم از اندروید، آی.او.اس و ویندوزفون نیز گزارشی مبنی بر وجود حفره امنیتی برای سوءاستفاده از اطلاعات ذخیره شده از سوی شرکت‌های سازنده گزارش نشده است.

تقریبا می‌توانیم بگوییم مشکلی از سوی شرکت سازنده تلفن‌همراه و شرکت‌های سازنده سیستم‌های‌عامل این دستگاه‌ها، شما را تهدید نمی‌کند؛ اما توجه داشته باشید استفاده از رام‌های غیررسمی هریک از سیستم‌‌های عامل‌ و نصب برنامه‌های کرک شده یا نیازمند به روت، ممکن است براحتی امنیت شما را کاهش داده و اطلاعات شما را در اختیار سارقان یا هکرها قرار دهد.

علی روزبهانی از بروجرد: من یک روتر بی‌سیم TPLink مدل TD-W8151N خریدم. به کنسول اداری (بخش مدیریت) روتر رفتم و نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض را که Admin بود، تغییر دادم. حالا نام کاربری و رمز را فراموش کرده‌ام و نمی‌توانم وارد کنسول بشوم. روتر هم رمز ندارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. چطور می‌توانم رمز آن را دور بزنم یا اگر نمی‌شود چطور برای مودم رمز بگذارم؟

اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید براحتی با بازنشانی تنظیمات روتر به حالت کارخانه‌ای، آن را به وضع اولیه برگردانید و از رمز Admin که به‌صورت پیش‌فرض روی آن قرار دارد، برای ورود به بخش تنظیمات کمک بگیرید. برای انجام این کار ‌باید به روش زیر عمل کنید:

برای بازنشانی تنظیمات پیش‌فرض هنگامی که روتر روشن است، دکمه Reset از پشت روتر را فشار داده و آن را هشت تا ده ثانیه نگه‌دارید. با انجام این کار روتر شما به تنظیمات کارخانه بازگشته و می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز پیش‌فرض admin، به بخش مدیریت روتر وارد شوید. توجه داشته باشید پس از انجام این کار ‌باید دوباره روتر را تنظیم کنید و به‌عنوان مثال گزینه‌های مربوط به اینترنت و ارتباطات وایرلس را در آن مشخص کنید.

بی‌نام: لطفا از سامسونگ S4 هم در کلیک مطلب بزنید. (ترفند، بازی یا برنامه)

دوست عزیز ابتدا تقاضا می‌کنیم در پیام‌های بعدی خود نامتان را نیز برای ما ارسال کنید. همچنین در صفحه ترفند، بسیاری از ترفندهای سیستم‌عامل اندروید چاپ می‌شود و در صفحات مختلفی همچون زندگی همراه نیز به معرفی بازی‌ها، برنامه‌ها و آموزش‌های مرتبط با تلفن‌همراه از جمله دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید پرداخته می‌شود. گلکسی اس4 نیز مجهز به اندروید است و تمامی مطالب این مدل را نیز پوشش می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش گجت‌های همراه در سایت جام‌جم کلیک (http://click.jamejamonline.ir/services.aspx?code=10-600)، مجموعه‌ای از ترفند، نرم‌افزار، بازی و جدیدترین اخبار مرتبط با تلفن‌همراه و تبلت را مشاهده کنید.

محمدی از مشهد: نظر شما درباره نرم‌افزار Kerio چیست؟ آیا از نظر امنیتی مشکلی برای سیستم ایجاد نمی‌کند؟

مجموعه نرم‌افزارها و سرویس‌های کریو (Kerio) در حالت کلی مشکل امنیتی ندارند و برای حفظ و افزایش امنیت شبکه‌های شرکت‌های کوچک و سازمان‌ها طراحی شده‌اند. نرم‌افزارهای کریو با داشتن قابلیت‌های مختلف به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند ارتباطات شبکه‌ای خود را امن کرده و از ورود بدافزارها، ویروس‌ها و کرم‌ها به شبکه جلوگیری کرده و مانع خروج اطلاعات از شبکه شود. اساس کار کریو به‌این صورت است که هنگام ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه آنها را رمزنگاری می‌کند تا فردی قادر به باز کردن و مشاهده‌ اطلاعات رد و بدل شده نباشد، پس می‌توانید اطمینان داشته باشید بستر نرم‌افزاری کریو، محیط امنی برای تبادل اطلاعات دارد؛ اما این نکته که سرور نرم‌افزار چه مواردی را در لاگ خود ثبت می‌کند یا فردی که قابلیت اتصال با کریو را برای شما فراهم کرده، چه اطلاعاتی را از فعالیت و اطلاعات رد‌و‌بدل شده با نرم‌افزار ثبت و گزارش‌گیری می‌کند، جای تامل دارد.

توصیه می‌کنیم از به‌کارگیری این نرم‌افزارها پرهیز کنید یا حداقل هنگام استفاده از این ابزارها، به محوطه‌های کاربری خصوصی و محرمانه خود همچون ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت بانک و ... مراجعه نکنید.

مریم از تهران: چند وقتی بود درایو دی‌.وی.‌دی رایانه من بیرون نمی‌آمد و زمانی این مشکل رفع می‌شد که به کیس (Case) ضربه وارد می‌کردم؛ اما بتازگی ضربه هم جوابگو نیست. آیا باید درایو
دی‌.وی.‌دی را تعویض کنم؟

این مشکل برای خیلی از کاربران پیش می‌آید و بیشتر هم تا زمانی که روش ضربه پاسخگوی کار باشد، از همان روش برای باز کردن درایو نوری کمک می‌گیرند.

این مشکل بر اثر مرور زمان پدید می‌آید و علت بروز آن نیز در بیشتر موارد شل شدن ‌کشی است که بین چرخ‌دنده‌های موجود در درایو نوری برای باز و بسته کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کش به مرور زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند بخوبی در بیرون راندن درایور نوری و کشیدن به داخل همکاری کند. درصورت بروز این مشکل، چنانچه خودتان حوصله داشته باشید، می‌توانید با باز کردن درایو نوری، کش مربوط را تعویض کنید. در غیر این‌صورت نیز می‌توانید با مراجعه به یکی از مراکز تعمیرات قطعات رایانه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض کش اقدام و مثل روز اول از درایو نوری موردنظر استفاده کنید.

زهرا از کرج: برنامه‌هایی که روی سایت قرار می‌دهید و از گوگل‌پلی است، دانلود نمی‌شود. چطور باید این برنامه‌ها را دانلود کرد؟

گوگل‌پلی سایت رسمی دانلود بازی‌ها، برنامه‌ها و دیگر محصولات اندرویدی است. لینک‌های ارائه شده از این سایت مشکلی ندارند، اما در موارد بسیاری کاربران ایران، در دسترسی به سایت گوگل‌پلی محدودیت دارند و نمی‌توانند فایل‌های موجود روی آن را دانلود کنند. برای رفع این مشکل و ذخیره فایل‌های apk از سایت گوگل‌پلی می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1ـ به سایت http://apps.evozi.com وارد شوید.

2ـ لینک فایل مورد نظر در گوگل‌پلی را در کادر وسط صفحه وارد کرده و روی گزینه Generate Download Link کلیک کنید.

3ـ در این مرحله عملیات دانلود و آپلود فایل روی سرورهای سایت evozi آغاز شده و در خاتمه کلیدی سبز رنگ شامل عبارت
Click here to download برای شما به‌نمایش درمی‌آید. با کلیک روی این گزینه می‌توانید فایل apk موردنظر را دانلود کرده و آن را روی تلفن همراه یا تبلت خود نصب کنید.

ارتباط با کلیک

پرسش‌های زیادی از شما خوانندگان کلیک به‌دست ما می‌رسد که به دلیل حجم زیاد و گاهی تکراری بودن نمی‌توانیم در این صفحه پاسخگوی همه آنها باشیم. علاوه بر این صفحه، می‌توانید پاسخ سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ سایت کلیک به نشانی Click.jjo.ir نیز مطالعه کنید. سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما در کلیک چاپی یا آنلاین باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نام شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها