مو از جمله بافت‌های ظاهری بدن به‌شمار می‌آید که گرچه بسیاری با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور می‌کنند، اما کارشناسان بهداشت و سلامت به این نکته اشاره دارند که ظاهر و جنس موها حاوی نکات بسیاری درخصوص وضع جسمانی افراد است.
کد خبر: ۷۵۹۱۶۶

به گزارش «ای سانته» کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی داروها و شیوه‌های درمانی همان‌طور که بر سلامت و بدن فرد تاثیر می‌گذارد، مو و رشد آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این‌رو توصیه می‌شود برای برخورداری از سلامت بیشتر همواره مراقب مو و پوست سر خود باشید.

شوره سر کابوس نیست

بسیاری از مردم با مشکل روزمره‌ای به نام «شوره سر» سر و کار دارند. البته شمار قابل‌توجهی از افراد با این مشکل کنار آمده‌اند و توجه چندانی به آن نمی‌کنند؛ اما بد نیست بدانیم که براساس یک نظریه پرطرفدار، شوره سر نتیجه رشد و فعالیت خارج از معمول قارچ‌هاست.

کارشناسان عوامل دیگری از جمله پوست چرب، فشار روحی و روانی، چاقی، سرما، آب و هوای خشک، اگزما و موارد دیگری از این دست را در ایجاد شوره سر تاثیرگذار می‌دانند. برای درمان این اختلال استفاده روزانه از شامپوهای ضدشوره توصیه می‌شود.

شوره‌های زرد را جدی بگیرید

در برخی موارد ممکن است شوره سر به رنگ زرد ظاهر شود که در این اوضاع بهتر است صرفا به استفاده از شامپوی ضد شوره اکتفا نکنید و با مراجعه به پزشک متخصص، شیوه درمانی موثری به‌کار بگیرید.

تغییر مکرر مدل مو توصیه نمی‌شود

استفاده از سشوار، اتوی مو و رنگ‌کردن دائم از جمله مواردی است که تاثیر منفی بر رشد مو دارد.

حتی کارشناسان توصیه می‌کنند که بیش از حد معمول از شانه و برس برای فرم دادن به مو نیز استفاده نشود، چون در غیر این صورت صدمات جدی به لایه خارجی مو وارد می‌شود.

اثر عجیب برخی داروها بر رشد مو

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد برخی شیوه‌های درمانی و استفاده از داروهایی که برای درمان کلسترول بالای خون به کار گرفته می‌شود، تاثیر منفی بر رشد و جنس مو دارد.

همچنین ثابت شده که داروهای ضدافسردگی و نیز داروهای آنتی‌بیوتیک در رشد مو اختلال ایجاد می‌کند.

مترجم: ندا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها