علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با اعلام این‌که حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در عراق یک حضور مستشاری است و نیاز به حضور نظامی نیست، گفت: ما بیشتر فکر و تجربه‌مان را به سوریه، عراق و لبنان منتقل می‌کنیم و اگر درباره مسائل امنیتی سوال‌هایی باشد ما آمادگی داریم تجربه‌های خود را در این زمینه انتقال دهیم.
کد خبر: ۷۵۲۴۲۸
حضور سردار سلیمانی مستشاری است، نه نظامی

او همچنین به تسنیم گفته که اگر نیاز باشد توان نظامی خود را در کرانه باختری داشته باشیم، این حمایت را انجام خواهیم داد، اما این اقدام به‌معنای حضور فیزیکی ما نخواهد بود.

ناامیدی دشمنان از ربودن هواپیماهای ایران

سرتیپ دوم پاسدار محمدحسن کاظمی، جانشین فرمانده حفاظت سپاه با بیان این‌که تا سال 89، 130 مورد اقدام به هواپیماربایی بوده، اظهار کرده است: آخرین اقدام هواپیماربایی به سال 89 و پرواز سوریه مرتبط می‌شود و از آن زمان تاکنون هیچ گونه هواپیماربایی نداشته‌ایم. به گزارش ایسنا، او در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق خاطر نشان کرد:‌داعش به هیچ عنوان نتوانسته امنیت پروازی ما را به خطر بیندازد و دشمنان را از ربودن هواپیماهای ایران ناامید کرده‌ایم.

احتمال برگزاری «تک‌مرحله‌ای» بعضی دوره‌های انتخاباتی

بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات که پیش‌نویس آن توسط رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، درحالی در دستورکار این مجمع قرار گرفته که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان و از افراد حاضر در جلسات کمیته کارشناسی مجمع تشخیص در بررسی سیاست‌های کلی انتخابات از تلاش برای یک‌مرحله‌ای کردن انتخابات خبر داده و به فارس گفته است: تغییر قانون حدنصاب (نصف بعلاوه یک) به‌منظور یک‌مرحله‌‌ای کردن انتخابات صورت می‌گیرد. او گفته است در صورت تصویب مجمع تشخیص، «دو مرحله‌ای شدن» انتخابات مجلس، خبرگان و شورای شهر حذف می‌شود.

روایت آقا تهرانی از نظر کمیسیون فرهنگی مجلس درباره یک فیلم

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت، در صحبت‌هایی که با مسئولان ارشاد داشتیم نگرانی کمیسیون فرهنگی به آنها منتقل شد و نتیجه، اکران نشدن «خانه پدری» خواهد بود. مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با فارس درباره اکران فیلم خانه پدری در گروه هنر و تجربه اظهار کرد: مجلس درباره فیلم «خانه پدری» نظر دارد و محتوای آن را مناسب نمی‌داند و معتقد است این فیلم نباید از امتیاز اکران استفاده کند. وی افزود: غیر از مجلس این فیلم مورد نقد بسیاری از کارشناسان از جمله برخی مسئولان ارشاد است، ولی این‌که چطور ممکن است فیلمی که هم سرمایه گذار اول آن یعنی نیروی انتظامی و هم خود مسئولان ارشاد با آن مساله دارند، باید اکران شود.

ابهام در تابعیت مالک ایرلاین اوکراینی

در پی انتشار اخباری مبنی بر ابهام در تابعیت صهیونیستی مالک ایرلاین اوکراینی که اقدام به جابه‌جایی مسافر از خاک ایران به کشور اوکراین می‌کند، منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سایت خانه ملت گفت: وزارت اطلاعات باید به صورت جدی این مقوله را بررسی و در صورت صحت ادعاها، اقدامات لازم را انجام دهد.

عذرخواهی و بازگشت هواپیماهای یو2

امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جدیدترین جزئیات از شناسایی و اخطار هوایی ایران به هواپیماهای جاسوسی بیگانه را تشریح کرد و درباره شناسایی و اخطار به هواپیماهای بدون سرنشین، به تسنیم گفت: هواپیماهای جاسوسی یو۲ با عذرخواهی، منطقه مورد نظر ایران را ترک کردند.

آغاز فعالیت‌های انتخاباتی موتلفه

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در گفت‌وگویی با میزان گفته است: این تشکل به منظور حضور منسجم در انتخابات مجلس دهم فعالیت‎های خود را در سراسر کشور آغاز کرده است. وی تصریح کرده که «حزب برای ورود قدرتمند در انتخابات مجلس دهم دستوراتی را به دبیران استانی برای انجام اقدامات لازم ابلاغ کرده و زمینه برای شروع فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن وجود دارد.» او خاطرنشان کرده است: اصولگرایان باید برای حضور منسجم در انتخابات مجلس دهم نظرات و سلیقه‌های خود را به یکدیگر نزدیک‎تر کنند تا بتوانند در قالب یک ائتلاف در این انتخابات وارد عمل شوند.

دیپلمات صهیونیست: امیدوارم کسی به ایرانیان اعتماد نکند

«ران درنر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بشدت از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: «من به طور مشخص به ایرانی‌ها اعتماد ندارم و امیدوارم هیچ کس به آنها اعتماد نکند.» به گزارش فارس و به نقل از وبگاه «فیوژن»، وی گفت: «اسرائیل عمیقا نگران توافقی است که ایران را در آستانه هسته‌ای شدن رها کرده، تاسیسات هسته‌ای ایران را دست نخورده باقی گذارده و تحریم‌ها را لغو کند.»

بازداشت ده‌ها مقام صهیونیست در ارتباط با پرونده فساد مالی

پلیس رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که بیش از 30 مقام دولتی فعلی و پیشین این رژیم را برای تحقیق در مورد یک پرونده فساد مالی بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، این پرونده با حزب «اسرائیل بیتنا» که یکی از احزاب ائتلاف حاکم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، ارتباط دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها