مرکز هنرهای نمایشی رادیو نخستین سریال کودکانه موزیکال با محوریت دوران کودکی حضرت محمد (ص) را در قالب برنامه بهار در بادیه آماده کرده که اولین قسمت آن فردا از رادیو نمایش پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۲۲۲
کودکی پیامبر به روایت نمایش موزیکال رادیو

همچنین این مرکز مجموعه‌های نمایشی مردی که ایستاده مرد، باغ شب‌نمای ما، آن سوی توفان‌ها، قصه یک شهرک صنعتی، زمزمه مبهم عشق، هتل بازنشستگان، جاده خلوت جنگ و 72 پروانه را برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیو تولید می‌کند.

سعید باقری، تهیه‌کننده، کارگردان و آهنگساز برنامه بهار در بادیه به جام‌جم گفت: این برنامه به سفارش گروه اندیشه رادیو نمایش تولید و پخش می‌شود. بهار در بادیه سریالی کودکانه و موزیکال است که برای اولین‌بار در ایران تولید می‌شود و داستان کودکی پیامبر اکرم (ص) را روایت می‌کند. داستان این سریال از قبل از تولد حضرت محمد (ص) و از زمان ازدواج آمنه و عبدالله شروع می‌شود و تا نوجوانی پیامبر ادامه دارد. اشعار این داستان منظوم را سیدسعید هاشمی و الهه حصاری سروده‌اند.

وی ادامه داد: این سریال در 14 قسمت روزهای جمعه ساعت 14 و 15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود و تکرار آن هم یکشنبه‌ها ساعت 23 و 15 دقیقه خواهد بود. گروه آواز به سوی فردا با برنامه بهار در بادیه همکاری دارند و آهنگسازی این کار هم به‌عهده خودم است و امید باقری هم دستیار آهنگساز است. تنظیم آهنگ‌ها، صدابرداری و میکس را سیدهومن موسوی انجام می‌دهد.

این کارگردان با اشاره به این‌که خوانندگان گروه آوازی به سوی فردا در کنار خوانندگی، صداپیشگان این سریال هم هستند، گفت: سیدرضا سجادی، رهبر ارکستر گروه آوازی به سوی فردا است.

باقری عنوان کرد: بهار در بادیه یک اپرای کودک است که به صورت صوتی تولید و پخش می‌شود. قرار است بعد از تمام شدن سریال دوران کودکی پیامبر برای 14 معصوم هم برنامه رادیویی بسازیم و در قالب یک سریال چند قسمتی موزیکال به دوران کودکی یکی از معصومان بپردازیم.

وی درباره روند تولید نمایش موزیکال برای پخش از رادیو گفت: مدیر رادیو نمایش پیشنهاد یک کار جدید را با موضوع ائمه به برنامه‌سازان داد که من این طرح را به آقای رشیدی، مدیر گروه اندیشه دادم که خوشبختانه با حمایت این دو مدیر به مرحله تولید رسید. بچه‌های دوره ابتدایی تا اواخر راهنمایی می‌توانند شنونده این برنامه باشند. این برنامه به‌گونه‌ای تولید شده که برای مخاطبان بزرگسال هم شنیدنی است.

این کارگردان گفت: راوی این برنامه خودم و شیما تاجیک است و لیدا باقری، نوشین تهرانی، شیما تاجیک، هومن موسوی، امید باقری، مازیار شهسواری، بهزاد شیرزاد و وحید عبدالهی صداپیشه‌های این نمایش هستند. گروه آوازی قطعات داستان را به شکل گروهی اجرا می‌کنند.

باقری داستان دوران کودکی پیامبر اکرم (ص) را در این برنامه منطبق براساس مستندات تاریخی دانست و گفت: ما برای روایت این داستان از کتب تاریخی معتبر استفاده کرده‌ایم.

مرکز هنرهای نمایشی رادیو علاوه بر مجموعه بهار در بادیه چند نمایش سریالی برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیو در دست تولید دارد. نمایش «مردی که ایستاده مرد» برای رادیو ورزش در هفت قسمت به تهیه‌کنندگی فرشته مردانه و کارگردانی حسین فلاح تولید می‌شود که درباره زندگینامه زنده‌یاد ناصر حجازی از زمان نوجوانی تا مرگش است.

مجموعه «باغ شب‌نمای ما» در پنج قسمت به تهیه‌کنندگی مهتاب امینی و تنظیم ایوب آقاخانی تولید می‌شود که این نمایش براساس نوشته مرحوم اکبر رادی تنظیم شده و روایتگر گوشه‌ای از تاریخ قاجار است.

نمایش آن سوی توفان‌ها با محوریت زندگینامه علامه سیدقوام‌الدین مرعشی‌نجفی (سیدالحکما) به نویسندگی علی دنیوی‌ساروی و تهیه‌کنندگی فرشته مردانه در هفت قسمت برای پخش از رادیو سلامت تولید می‌شود. مجموعه قصه یک شهرک صنعتی هم در 12 قسمت به نویسندگی داریوش روحی و تهیه‌کنندگی مهتاب امینی هم برای رادیو اقتصاد تولید می‌شود. داستان این سریال در یک شهرک صنعتی اتفاق می‌افتد و صاحبان مشاغل با ماجراهای گوناگونی روبه‌رو می‌شوند. مجموعه زمزمه مبهم عشق در 15 قسمت به نویسندگی مریم تاجیک و تهیه‌کنندگی محمد مهاجر برای رادیو ایران تولید می‌شود. داستان این مجموعه درباره ننه مریم است که مدت ده روز خودش را در اتاقش حبس می‌کند تا با تخته‌پاره‌هایی که از بیرون پیدا کرده قایق پسر مفقودالاثرش را تعمیر کند و برای پیدا کردن او به آب بزند، اما درگیر ماجراهایی می‌شود.

نمایش هتل بازنشستگان هم در شش قسمت به نویسندگی حسین یعقوبی و تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد برای رادیو تهران تولید می‌شود و ماجرای زنی است که بتازگی شوهر خود را از دست داده و به‌ دلیل بدهی‌های او مجبور به فروش منزل می‌شود.

نمایش 12 قسمتی جاده خلوت جنگ هم به نویسندگی هدیه رضایی، کارگردانی فریدون محرابی و تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی براساس رمانی به همین نام برای رادیو جوان تولید می‌شود که قهرمان داستان خود نویسنده محسن مطلق است. مجموعه 72 پروانه هم که شامل روایت‌های کوتاه از 72 شهید کربلاست به تهیه‌کنندگی مهدی شکارچی و کارگردانی بهزاد فراهانی برای رادیو نمایش تولید می‌شود.

سریال مادرانه به نویسندگی سعید نعمت‌الله و کارگردانی جواد افشار هم از امشب در قالب برنامه رادیو فیلم ساعت 19 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. مادرانه داستان مردی به نام اردلان است که پس از رها کردن نامزد سابق خود، با زنی متمول به نام رعنا ازدواج می‌کند. تا این‌که پس از مدتی این ازدواج به جدایی رسیده و بعد از آن، اردلان از فرزندانش سرپرستی می‌کند، اما درمی‌یابد که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها، پیدا کرده‌ است و...

مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، آتیلا پسیانی، شقایق فراهانی و سیدمهرداد ضیایی از بازیگران سریال «مادرانه» هستند.

این سریال به گویندگی و تنظیم رادیویی نگین خواجه‌نصیر و تهیه‌کنندگی و سردبیری فرشاد آذرنیا و صدابرداری علی حاجی‌نوروزی پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
۰
۰
اجام جم تو قسمت معارف یه مطلب بود با عنوان "شهری مظلوم چون شهیدانش " اقا من تا بیام سر وقت بخونمش
نشد .میشه دباره این مطلب رو بذارین تو سایت ممنون

نیازمندی ها