در نشست مشترک اتاق تعاون و سازمان مالیاتی مطرح شد:

خبر خوش مالیاتی برای تعاونی‌ها

معاون وزیر اقتصاد از تصمیمات جدید دولت برای بخشودگی جرائم مالیاتی خبر داد و گفت: درخواست معافیت ها از سوی تعاونی ها باید در چارچوب قانون دنبال شود.
کد خبر: ۷۲۷۱۹۰
طرح جدید دولت برای بخشودگی جرائم مالیاتی

شاپور محمدی از اصلاحیه نظام مالیاتی کشور که تقدیم مجلس شده است خبر داد و گفت: در خصوص توقف مالیات بر ارزش افزوده، بخشی نگری وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد در نشست مشترک با روسای کمیسیون های تخصصی اتاق تعاون ایران از مصوبه اخیر 18 بندی هیئت وزیران خبر داد که طی آن کسانی که شروع به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کرده اند، ظرف مدت 6 ماه از ابلاغ این تصویب نامه، جرائمشان بخشوده خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: در حوزه رفع موانع تولید علاوه بر لایحه دولت، جلساتی را در وزارتخانه با بخش خصوصی و اتاق تعاون، صنعت و معاونت رئیس جمهور برگزار می کنیم و نکات را به بحث می گذاریم.

وی در مورد موضوع بهبود فضای کسب و کار خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد مکاتباتی را با بانک جهانی داشته و ما معتقدیم سطح رتبه، موضوعی بیرونی است و نکته حائز اهمیت این است که بخش خصوصی و تعاونی در درون کشور راحت کار کنند.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به حضور خود در ستاد تدوین برنامه توسعه ششم اقتصادی، بر انعکاس نکات و نقطه نظرات بخش تعاون به این ستاد تاکید کرد و افزود: سهم بخش تعاون باید در اقتصاد ملی افزایش یابد.

محمدی بیان داشت: باید به این نکته توجه داشت که با همفکری چه کاری انجام دهیم که بخش تعاون جذابیت هایی را در درون خود داشته باشد و به گونه ای به جلو برود که از مزیت های درون جوش برخوردار شود تا جذابیت هایی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کند.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد از پیگیری درخواست معافیت هایی برای بخش تعاون خبر داد و گفت: این درخواست ها باید در چارچوب قانون پیگیری شود. اگر مالیات بر ارزش افزوده از بخش تعاون گرفته شود و از بخش دیگر گرفته نشود، این موضوع به تعاون کمک نمی کند، بلکه به ضرر آن است.

وی ادامه داد: موضوع مالیات بر ارزش افزوده موضوعی بی طرف و خنثی است و اینطور نیست که بخشی تقویت شود و بخشی دیگر تقویت نشود و این نکات در اصلاحیه نظام مالیاتی آمده است. باید فرصتی در اختیار افراد کم درآمد جامعه قرار داده شود تا کالاهایی که آنها استفاده می کنند، شامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نباشند.

همچنین صمد مرعشی معاون امور مجلس اتاق تعاون مرکزی نیز با اشاره به اهمیت جلسه هم اندیشی روسای کمیسیون های اتاق تعاون و تعدادی از مدیران عامل اتحادیه های کشوری با معاون اقتصادی وزارت اقتصاد به چند موضوع محوری از جمله مالیات بر ارزش افزوده که در اجرای آن به بخش تعاون جفا شده است و تعدادی از تعاونی های مصرف رو به تعطیلی رفته اند اشاره کرد و گفت: بخش تعاون به دلیل اجرای دقیق این پروژه در کنار دولت بوده و به همین دلیل به این بخش جفا شده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها