عسکری: حقوق‌بگیران 7 درصد مالیات کشور را می‌پردازند

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور سهم مالیات حقوق‌بگیران را در مجموع مالیات‌های کشور حدود 7ـ6 درصد ذکر کرد و گفت: بنابراین 93 تا 94 درصد مالیات‌ها را دیگر بخش‌های اقتصادی می‌پردازند که حدود 55 درصد آن از سوی اشخاص حقوقی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۱۵۶

علی عسکری در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بیشترین مالیات را حقوق‌بگیران پرداخت می‌کنند، آیا این امر صحت دارد یا خیر، افزود: البته این امر مقایسه است و برای رسیدن به سهم هربخش باید مجموع پرداخت‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

وی ادامه داد: اگر مالیات حقوق‌بگیران را با دیگر بخش‌های اقتصادی مانند فعالیت‌های شغلی و صنفی مقایسه کنیم، این بخش مالیات بیشتری پرداخت می‌کند و سازمان امور مالیاتی در سال‌های اخیر برای رفع این مشکل به بخش‌های دیگر اقتصاد ورود کرده تا مالیات برحق را دریافت کند.

عسکری تصریح کرد: هر کس که در زمینه مالیات بیشترین اعتراض را می‌کند، کمترین مالیات را پرداخت کرده و غیرشفاف‌تر عمل می‌کند و این امر سیگنالی برای سازمان امور مالیاتی است.

وی ادامه داد: حقوق‌بگیران قشر نظام‌مندی هستند که قبل از دریافت حقوق، مالیات خود را نسبت به دیگر بخش‌های اقتصاد دقیق‌تر و زودتر پرداخت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها