خواستگار و مدیر شرکت فروش خودرو، عناوینی بود که 2 کلاهبردار از آن استفاده کردند

نقاب‌هایی برای کلاهبرداری

مهندس قلابی سرمردم کلاه می‌گذاشت

مهندس قلابی که با فریب شهروندان همدانی از آنها یک میلیاردو 700 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و گریخته بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۷۱۸۳۷۸

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان همدان چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد: با مردی که خودش را مهندس معرفی می‌کرد، آشنا شدم. در ادامه دوستی‌ ما، او از من مصالح ساختمانی خرید و بابت پول آن دو فقره امتیاز تسهیلات مسکن مهر به من داد که بعدا متوجه شدم، فریبم داده و برگه تسهیلات مربوط جعلی بوده است. سرهنگ علی زارعی در گفت‌وگو با سایت پلیس افزود: با تشکیل پرونده، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این که 19 نفر دیگر با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. در بررسی از پرونده‌های شاکیان مشخص شد، مرد شیاد به بهانه فروش آپارتمان و خودرو فریبشان داده و از آنها کلاهبرداری کرده است. وی یادآور شد: کارآگاهان با چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد شیاد متوجه شدند، او همان فردی است که به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس قرار دارد. جست و جو برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که دو روز پیش ردی از مخفیگاه وی در یکی از محله‌های استان تهران به دست آمد و او دستگیرشد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمش اعتراف کرد و گفت، با جعل عنوان مهندس، مردم را فریب دادم و توانستم از آنها بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان کلاهبرداری کنم.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. افرادی که در دام وی گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از متهم و نیز پیگیری پرونده‌هایشان در پلیس آگاهی استان همدان حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها