سریال قورباغه و قناری برای پخش از شبکه یک و سریال زخم برای نمایش از شبکه 3، تولید می‌شود

بزهکاری به روایت سریال‌های تلویزیونی

سریال‌های «قورباغه و قناری» و «زخم» که هر کدام از زاویه‌ای راه‌های پیشگیری از بزهکاری را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد، برای نمایش از شبکه‌های مختلف تلویزیون تولید می‌شود و این روزها مرحله تصویربرداری و تدوین همزمان را پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۷۱۴۰۰۵

برخورد با عاملان فروش مواد مخدر

سریال قورباغه و قناری که مهدی فخیم‌زاده آن را کارگردانی می‌کند، آگاهی بخشی به خانواده‌ها را مدنظر قرار داده و نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر را به تصویر می‌کشد.

در این سریال که در ده قسمت به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای شبکه یک تولید می‌شود، نفوذ تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان مواد مخدر در بین جوانان مدنظر قرار گرفته و ضمن روایت یک داستان پر افت و خیر، تماشاگران را با نحوه عملکرد عاملان فروش و ترفندها و دام‌های آنها آشنا می‌کند.

فیلمنامه این سریال را که رگه‌هایی از طنز دارد، حسین تراب‌نژاد نوشته است. داستان درباره عملیات ویژه فوق‌سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند. سرهنگ مقدم باید به جای ناصر پاپتی در میان قاچاقچیان نفوذ کند و ماموریت ویژه‌ای را به سرانجام برساند. این ماموریت هم برای پلیس و هم قاچاقچیان موادمخدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تصویربرداری سریال قورباغه و قناری در کارخانه ارج تهران آغاز شد. بخش‌هایی از ستاد فرماندهی مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در این کارخانه بازسازی و تصاویر مربوط به آن تصویربرداری شده است. هفته گذشته گروه برای ادامه تصویربرداری به تهران آمده است.

این سریال بیش از 20 بازیگر اصلی دارد که تعدادی از آنها در طول تصویربرداری معرفی خواهند شد.

در قورباغه و قناری، مهدی فخیم‌زاده علاوه بر کارگردانی، اجرای دو نقش همزمان را برعهده دارد که یکی از این نقش‌ها سرهنگ است. در کنار او حبیب دهقان‌نسب نقش سرهنگ احمد نادری را بازی می‌کند، رامین راستاد ایفای نقش یکی از خلافکاران را در این سریال برعهده دارد و شقایق فراهانی نیز نقش همسر سرهنگ را با بازی مهدی فخیم‌زاده برعهده دارد. گلناز خالصی، مهدی کاسه‌ساز، مهدی محمدی‌نژاد، حکیمه رثاقی و حمید قلی‌خانی از دیگر بازیگرانی هستند که در قورباغه و قناری حضور خواهند داشت.

همچنین از روز گذشته نیما حسن‌دوست تدوین این سریال را آغاز کرده است. قورباغه و قناری زمستان امسال از شبکه یک پخش می‌شود.

خوانندگی محمد علیزاده برای زخم

سریال زخم به کارگردانی مسعود آب‌پرور که ضمن روایت داستان زندگی یک پلیس زن، مردم را با فعالیت مشاوران در کلانتری‌ها آشنا می‌کند، در آخرین مراحل تصویربرداری است و محمد علیزاده به عنوان خواننده تیتراژ این سریال انتخاب شده است. «زخم» بعد از سریال دردسرهای عظیم از شبکه‌سه پخش خواهد شد.

به گفته محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این سریال، هم‌اکنون نگارش نت‌های موسیقی تیتراژ آغاز شده و بزودی این تیتراژ با صدای محمد علیزاده تصویربرداری می‌شود.

علی‌اکبری تهیه‌کننده سریال زخم، از پایان تصویربرداری پنج اپیزود از این سریال خبر داد و گفت: اپیزود ششم تا چند روز آینده کلید می‌خورد. با پایان تصویربرداری این اپیزود، تصویربرداری مجموعه تمام می‌شود. مراحل تدوین هم همزمان با تصویربرداری در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنم تا پایان شهریور، سریال به صورت کامل برای پخش از شبکه سه آماده باشد.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، سریال زخم در 50 لوکیشن داخلی و خارجی تصویربرداری شده و حدود 20 بازیگر در این سریال حضور خواهند داشت که در هر اپیزود به طور میانگین دو یا سه بازیگر به جمع بازیگران اضافه شده است.

علی‌اکبری درباره ساختار این سریال نیز گفت: زخم یک اثر هیجانی نیست بلکه یک درام اجتماعی است که داستانی درباره یک بخش تاثیرگذار در اداره پلیس روایت می‌کند.

سریال زخم در 13 قسمت برای شبکه سه تولید می‌شود و فیلمنامه آن را سعید رحمانی نوشته است. در این سریال هر دو یا سه قسمت، یک داستان را روایت می‌کند. این سریال داستان سروان الهام پویا مشاور زن نیروی انتظامی را روایت می‌کند که بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده افسری در یک کلانتری مشغول به کار می‌شود و سعی دارد پیش از برخورد قضایی به حل مشکلات مراجعان خود بپردازد. این نقش را لیلا اوتادی برعهده دارد و همایون ارشادی نیز پدر الهام پویا را بازی می‌کند که چندان با حرفه دخترش موافق نیست.

سروان پویا که نوعی مددکار اجتماعی هم محسوب می‌شود برای کمک به مراجعانش درگیر ماجراهایی می‌شود که برای پدرش خوشایند نیست. پدر گرچه چندان علاقه‌ای به حرفه دخترش ندارد، اما آن را پذیرفته و در مواردی به دخترش کمک هم می‌کند.

«زخم» از معدود سریال‌هایی است که در آنها داستان یک پلیس زن روایت می‌شود و بخش مشاوره در کلانتر‌ی‌ها را معرفی می‌کند که بتازگی فعال شده است. این بخش تلاش دارد تا حدی که ممکن است پرونده‌ها را از طریق مشاوره و مددکاری حل و فصل کند.

در سریال زخم همایون ارشادی، محمد صادقی، انوشیروان ارجمند، امیر نوری، لیلا اوتادی، جمشید جهانزاده، فقیهه سلطانی و مهرداد ضیایی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این سریال در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و با مشارکت نیروی انتظامی تولید می‌شود.

آرمان موسی‌پور طراحی موسیقی و اصغر آبگون صدابرداری و صداگذاری پروژه را برعهده دارند. تدوین این سریال نیز به طور همزمان توسط بهرام آب‌پرور در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها