قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که بازنگری در تمام طرح‌های سدسازی کشور انجام شده است، گفت: در این قالب زمان‌بندی اجرای برخی از طرح‌ها تغییر یافته، برخی طرح‌های مطالعاتی متوقف شده است یا تغییرات جزئی در آنها اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۳۶۲۸

ستار محمودی در گفت‌وگو با مهر افزود: در سال‌هایی که در ایران سد ساخته شد، شرایط به گونه‌ای بود که باید از ذخایر آبی کشور استفاده می‌کردیم.

وی با اشاره به این‌که سدسازی در برخی از مناطق یک نیاز ضروری بوده و با هدف جلوگیری از هدررفت آب در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: سدسازی‌ها به جلوگیری از هدرروی آب به دریاها نیز منجر شد.

محمودی ادامه داد: اکنون سدسازی‌ها باید با دقت بیشتری انجام شود و در طرح‌های مطالعاتی منابع قابل تخصیص آب حتما مورد توجه باشد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر این‌که در گذشته طرح‌هایی نیز اجرا شدند که شرایط مناسبی نبوده است، افزود: با این حال نمی‌توان گفت همه طرح‌های سدسازی کشور دچار مشکل بوده‌اند و به صورت کلی سدسازی سرمایه‌ای بود که باعث ذخیره منابع آبی کشور شد.

قائم‌مقام وزیر نیرو تاکید کرد: در بسیاری از مناطق کشور سدسازی‌ها باعث متعادل کردن خشکسالی‌ها شده و البته در برخی از مناطق نیز از بروز خسارت‌هایی مانند سیل جلوگیری کرده است.

محمودی با بیان این‌که به صورت کلی بازنگری در طرح‌های سدسازی انجام شده است، گفت: طرح‌هایی در مراحل مطالعاتی بودند که یا ممکن است متوقف شده باشند یا برنامه زمان‌بندی آنها تغییراتی داشته باشد و البته به صورت کلی برخی طرح‌ها نیز کنار گذاشته شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها