شهر تکریت درتسلط ارتش عراق،هلاکت دهها داعشی و عقب نشینی آنان از بخشهایی از موصل،کرکوک در کنترل نیروهای کرد عراقی،پیشروی گروه داعش به کمتر از ۱۰۰کیلومتری بغداد،تهدید داعش به جنگ در نجف،ممانعت نیروهای عراقی از ورود داعش به سامرا و... از جمله آخرین اخبار تحولات و تحرکات انجام شده در بحران عراق است
کد خبر: ۶۸۳۲۸۷
عقب نشینی نیروهای داعش از بخشهایی از موصل

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جلسه مجلس عراق برای تصویب درخواست دولت درباره اعلام حالت فوق العاده در این کشور به علت به حد نصاب نرسیدن نمایندگان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

نگرانی روسیه ازبه خطر افتادن یکپارچگی عراق

امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر در عراق درباره به خطر افتادن یکپارچگی و وحدت این کشور هشدار داد.

تکریت در کنترل کامل ارتش عراق

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای ارتش عراق کنترل کامل شهر تکریت را در دست گرفتند.

تکریت دومین مرکز استانی است که طی دو روز تحت تصرف شورشیان بود. تکریت مرکز استان صلاح الدین است و در نیمه راه بین بغداد و موصل-دومین شهر این کشور- قرار دارد.

کرکوک در کنترل پیشمرگ های کرد

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد: نیروهای کردی پیشمرگ ها کنترل کامل شهر کرکوک در شمال عراق را دست گرفتند.

همچنین وزارت دفاع عراق از کشته شدن چهل و پنج تروریست داعشی و انهدام دهها خودروی آنها در سه استان موصل ، صلاح الدین و دیاله خبر داد.

حمله بالگردهای ارتش به مواضع داعش

وزارت دفاع عراق اعلام کرد : بالگردهای ارتش این کشور امروز مواضع تروریست ها در شهر موصل ، تکریت و دیاله را هدف قرار داد. این در حالی است که ستاد عملیات استان انبار نیز از کشته شدن سه تروریست داعشی خبر داده است.

نیروهای امنیتی عراقی همچنین موفق شدند ، یورش داعشی ها به استان دیاله را خنثی و شصت خودروی انها را در منطقه مشترک مرزی دیاله با کرکوک منهدم کنند.داعش از خیانهای موصل به منطقه «ربیعه» عقب نشینی کرد.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد؛ بر اثر حملات هوایی ارتش عراق گروه داعش از خیابانهای موصل به منطقه «ربیعه» عقب نشینی کرد.

ارتش عراق در تدارک حمله گسترده علیه مواضع داعش

محمد العسگری سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد : نیروی زمینی و هوایی عراق با استفاده از گارد ویژه و آموزش دیده به زودی حملات گسترده ای علیه داعشی ها و حامیان انها را در بیشتر استانهای عراق اغاز می کند.

دراین حال خبرهای رسیده از موصل حکایت از حمله گردانهای مردمی به مواضع داعشی ها در بخش ایمن این شهر حکایت دارد. رسانه های عراقی گفته اند : مردم مخالف داعشی ها امروز توانستند سه منطقه حی الوحده ، السکر و البلدیات موصل را از چنگال داعشی ها خارج کنند.

ستاد عملیات استان صلاح الدین نیز اعلام کرد : نیروهای امنیتی امروز موفق شدند حمله داعشی ها به شهر بلد در جنوب سامراء را نیز خنثی کنند.

ستاد عملیات موصل نیز اعلام کرد : گارد ویژه ارتش عراق موفق شد نوزده کارگر گرجستانی را که در فرودگاه موصل فعال بودند از این فرودگاه خارج و به بغداد منتقل کند.

گروه تروریستی داعش روزسه شنبه شهر موصل را به طور کامل در اختیار گرفت . این گروه همچنین با حمله به زندانهای بادوش ، التسفیرات و زندان مدیریت مبارزه با تروریسم هزاران زندانی را فراری دادند. افراد مسلح داعش با حمله به انبارهای سلاح همه انواع سلاحهای سنگین از جمله بالگردها و خودروهای زرهی و تانکها را در اختیار دارند . با یورش افراد مسلح داعش مردم موصل در حال فرار از این شهر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانیال طالقانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
من 18 سالمه اگر حضرت اقا امام خامنه ای حكم جهاد بدهد تا پای جون تا اخرین قطره خونم جونمو برای رهبر و مردم علیه داعش فدا میكنم لبیك یا امام خامنه ای

نیازمندی ها