در پی مرگ یک دانش آموز سمپادی چهارده ساله که از بیماری خونی نادری به نام آی. ال. ال (ILL) رنج می‌برد و گفته می‌شود که با انتشار دو دفتر شعر، جوان‌ترین شاعر مراغه بوده است، پدر او سرکنسول کشورمان در فرانکفورت آلمان را مسئول مرگ دخترش دانست.
کد خبر: ۶۶۹۱۵۳

جام جم سرا:

به نقل از خبرگزاری آریا، متاسفانه با همه تلاش هایی که خانواده " سایه مقدسی" دانش آموز نخبه اهل مراغه انجام دادند، جوانترین شاعر مراغه ای پس از نزدیک 2 سال ‌تحمل رنج بیماری آی.ال.ال (ILL)خونی جان خود را از دست داد.
وی که اواخر بهمن ماه سال گذشته پس از کش و قوس زیاد و پیگیری های خانواده اش با دستور رئیس جمهور و حمایت وزیر آموزش و پرورش برای مداوا راهی آلمان شد، دیروز رخت از دنیا بر‌بست.
پس از این واقعه پدر سایه مقدسی اظهار کرده است که سرکنسول شورمان در فرانکفورت آلمان مسئول مرگ دخترم است و از دستگاه قضایی ایران می‌خواهم تا این جنایت را پیگیری کند.وی مدعی شده که اگر سرکنسول ایران در فرانکفورت کوتاهی نکرده بود، بیماری دخترش تشدید نمی‌شد و عمرش به دنیا بود و سرکنسول را عامل مرگ دخترم می دانم .
پدر سایه ضمن اشاره به کارشکنی کنسولگری کشورمان، می گوید:پس از رسانه‌ای کردن این کارشکنی‌ها، نماینده ویژه‌ای از سوی وزیر آموزش‌و‌پرورش به دیدارمان آمد و با دستور وی، بیمه شدیم و کار درمان سایه از سر گرفته شد.
وی ادعا کرده که «محمد صادق عبداللهی» سرکنسول ایران در فرانکفورت، ضمن سر باز زدن از بیمه کردن ما، نامه‌ای خطاب به پروفسور «پیتر بادر» رئیس دپارتمان پیوندهای سلولی و پزشک معالج سایه نوشته و با دخالت در امور پزشکی اعلام کرده که سایه می‌تواند برای درمان به ایران برگردد؛ همین موضوع کار درمان سایه را یک ماه به تعویق انداخت.
اما یکی از کارکنان کنسولگری ایران در فرانکفورت در پاسخ به این مسائل اظهار داشته که هرگز دستور مکتوب و رسمی برای پرداخت هزینه‌های سایه مقدسی از سوی هیچ نهادی به ما داده نشده و تنها قرار بر این بود که این خانواده به عنوان معلم به اینجا فرستاده شوند و بعد خودشان درمان دخترشان را پی بگیرند و به همین دلیل ما هم نمی‌توانستیم چهارصد هزار یورو برای درمان بپردازیم.

دستور رئیس جمهور برای مداوای سایه مقدسی در آلمان
از طرفی چندی قبل در رسانه های کشور اعلام شد سایه مقدسی که به خاطر بیماری ˈ آی.ال.الˈ (ILL) خونی در رنج بود با دستور حجت الاسلام حسن روحانی و حمایت وزارت آموزش و پرورش برای مداوا به آلمان اعزام شد.
این دانش آموز 26 بهمن سال 92 طی مراسمی با شرکت جمعی از مسوولان و مردم این شهرستان از طریق قطار عازم تهران شد تا از آنجا به آلمان اعزام شود .

ویزیت دانش آموز نخبه توسط پزشک
پس از آن ، مرتضی باستانی عضو شورای اسلامی مراغه و دوست خانواده مقدسی نیز در این رابطه اظهار نمود که این دانش آموز از بدو ورود به فرودگاه فرانکفورت توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال قرار گرفته و با اشاره به ارتباط تلفنی با این خانواده، گفت: با توجه به گفته های پدر این دانش آموز نخبه، آزمایش های اولیه از وی انجام شده و برای شروع معالجه و درمان منتظر نتایج این آزمایش ها هستند.


تذکر عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس
مهدی دواتگری، عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی شنبه 24 اسفندماه مجلس در بخشی از تذکری شفاهی به وزیر امور خارجه، خطاب به رییس جمهور درباره هزینه درمان «سایه مقدسی»، گفته بود: این دانش آموز نخبه با دستور رییس جمهور به کشور آلمان اعزام شده است اما در معرض آسیب های جسمی و سیاسی قرار دارد، از این رو انتظار می رود از طریق وزارت خارجه نسبت به تضمین هزینه های درمان ایشان اقدام عاجل معمول شود.
پیش از این واقعه تاسف بار "سایه مقدسی" که در فرانکفورت آلمان به سر می برد، درباره ی وضعیت خود گفته بود:پس از رسیدن به آلمان به بیمارستان مراجعه کردیم و با دستور پروفسور (pitter bader)درمان من تنها به استناد گزارش نشریات ایرانی که در آنها کم و کیف سفر درمانی من با دستور ویژه ی رییس جمهور عزیزمان آمده بود شروع شد و بیمارستان فرصت داد یا بیمه شویم یا محل هزینه ی درمانی مشخص شود.پس ار مراجعات مکرر پدر و مادرم به کنسولگری ایران در فرانکفورت قرارداد کاری پدرم بر اساس حکم کارگزینی ارسالی از وزارت آموزش و برورش صادر نشد و سر کنسول ایران می گویند یا شخص رییس جمهور محترم هزینه ی درمانی را به عهده بگیرند و یا دستور دهند تا قرارداد کاری پدرم در مدرسه ی فرانکفورت صادر شود تا ما را طبق قوانین آلمان بیمه و حمایت کنند. امروز 10 روز است درمان من متوقف شده و من در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارم.تا کنون به درخواست های کتبی-شفاهی و تلفنی پدرم باسخ نداده اند ... الان جان من با خطر جدی مواجه است.


انتقاد پدر سایه مقدسی در فیسبوک
محمدرضا مقدسی، پدر سایه نیز روز گذشته در صفحه ی فیسبوک خود با انتقاد به وضعیت پیش آمده نوشت:
«سایه علاوه بر درد جسمانی ترسی شدید از آینده دارد و از بی خوابی در بستر بیماری پلک بر روی پلک نمی گذارد و بر نقطه ای خیره می شود ... نامه و رفتار بعضی از مسوولین ما در این بلاد غریب حکم قتل سایه و به طبع آن پریشانی ابدی ماست.من و همسرم نه خوابی داریم، نه آرامشی. امید از خانه ما رخت بر بسته».


متن نامه سرکنسول ایران به پزشک سایه
دو روز پیش، سرکنسول ایران در نامه ای به پزشک سایه توضیحاتی داده که پدر سایه مدعی است در این نامه، کنسول ایران با مهارت خاصی سعی خود را مبنی بر برگرداندن سایه به ایران اعمال کرده و به عنوان یک متخصص در امور پزشکی نظر داده که شروع درمان سایه باید در ایران به مورد اجرا درآید.این بدان معنی است که اقدام آقایان رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و نماینده مراغه و سایر کمک کنندگان برای درمان سایه کار بیهوده ای بوده است».


متن نامه سرکنسول ایران به پزشک سایه

جناب آقای پرفسور کلینگه بیل،
با عطف به تماس تلفنی مان و همچنین نامه شما به تاریخ 25 مارس 2014 ، در ارتباط با هزینه درمان بیمار شما، سایه مقدسی، به اطلاع می رسانم که اینجانب درخواست شما را به وزارت آموزش و پرورش در تهران که آقای مقدسی پدر بیمار را به عنوان معلم برای تدریس به مدرسه ی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت آلمان فرستاده، منتقل کردم. امیدوارم که هر چه سریعتر جواب مثبتی دریافت کنم.
جناب آقای پرفسور محترم، اینجانب می خواهم به خاطر تلاش و زحماتتان تا به امروز از شما قلبا تشکر کنم و همچنین به خاطر مشکلاتی که یکی از هموطنانم برای شما تولید کرده، عذرخواهی کنم.
علاوه بر آن می خواهم به اطلاع شما برسانم که با توجه به اینکه بیمار مزبور می تواند در ایران نیز مورد معالجه قرار گیرد، در کمک به وزارت آموزش و پرورش سعی کرده ام.
بهتر این است که بیمار مذکور به ایران برگشته و در آنجا شروع به معالجه کند.
با سلام دوستانه - محمد صادق عبدالهی، سرکنسول»

این دانش آموز چهارده ساله سمپادی راهی بیمارستان دانشگاه فرانکفورت شد تا مراحل درمان را بگذراند؛ اما به گفته پدر نامبرده ، کارشکنی‌های صورت گرفته مشکلاتی برای وی ایجاد کرد و متاسفانه وی در آلمان به دیار باقی شتافت. مقدسی 14ساله جوان ترین شاعر مراغه با دو دفتر شعر، در کلاس دوم دوره اول متوسطه در مدرسه دخترانه تیزهوشان مراغه مشغول به تحصیل بود.

*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دردمند
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
جان وزیر ... سلامت كه برای عمل سخت گوش مبارك یكماهی راآلمان تشریف داشتند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها