امشب دومین فینالیست فصل 2014-2013 اروپا مشخص می‌شود

حمله مادرید و لندن به فینال لیسبون

امشب در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن تکلیف دومین تیم صعودکننده به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2014-2013 مشخص می‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۵۵۶

در این ورزشگاه دو تیم چلسی و آتلتیکومادرید در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که در دیدار رفت در ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید به تساوی بدون گل رسیدند. این تساوی برای چلسی مهمان نتیجه بهتری محسوب می‌شد. حال دو تیم از ساعت 23 و 15 دقیقه امشب برای تعیین دومین فینالیست این فصل ازرقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند. چلسی یا آتلتیکومادرید؛ کدام یک به این فینال رویایی می‌رسد؟

نگاهی به دیدارهای گذشته 2 تیم

چلسی و آتلتیکومادرید قراراست برای پنجمین بار مقابل یکدیگر قرار بگیرند. نخستین مصاف این دو تیم به سال 2009 برمی‌گردد. این دو تیم در یک گروه قرار گرفتند که چلسی دیدار رفت را با نتیجه پر گل 4بر صفر برد. در دیدار برگشت نیز دو تیم به تساوی 2 ـ 2 رسیدند.

چلسی و آتلتیکومادرید برای سومین بار در سوپر جام اروپا در سال 2012 حریف یکدیگر شدند. مادریدی‌ها در آن دیدار با نتیجه پرگل 4 بر یک به پیروزی رسیدند، اما دیدار چهارم این دو تیم هفته گذشته بود.

آتلتیکو و چلسی در مرحله رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه ویسنته کالدرون مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند. حالا امشب قرار است پنجمین دیدار رسمی این دو تیم برگزار شود؛ دیداری حساس‌تر و هیجان‌انگیزتر ازهمیشه. هر چه باشد برنده این دیدار قرار است به فینال لیگ قهرمانان برسد.

چلسی و هفتمین نیمه‌نهایی تاریخ

این برای نخستین بار نیست که چلسی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد. تیم آبی‌پوش لندنی نخستین‌بار سال 2004 به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید که در این مرحله باید با موناکوی فرانسه روبه‌رو می‌شد. چلسی اما در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مغلوب موناکویی شد که در همان فصل به مقام قهرمانی اروپا رسید. چلسی در سال‌های 2005، 2007 و 2008 نیز به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و جالب این‌که هر سه بار با لیورپول روبه‌رو و هر سه بار نیز مغلوب این تیم شد.

چلسی سال 2009 هم به نیمه‌نهایی رسید، اما حریف این تیم این بار بارسلونا بود. چلسی اینجا هم مغلوب بارسلونا شد، اما در فصل 2012 و هنگامی که دوباره با این تیم در همین مرحله روبه‌رو شد، جبران مافات کرد و با شکست بارسلونا به فینال راه یافت. چلسی در همان فصل با شکست بایرن‌مونیخ در ضربات پنالتی در فینال به مقام قهرمانی رسید.

رویای تیم دوم مادرید

آتلتیکومادرید هیچ‌وقت در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشته است. این تیم آخرین بار در فصل 1974-1973 در این مرحله جام اروپایی حضور داشته است و با شکست در فینال مقابل بایرن‌مونیخ نایب قهرمان شد.

البته در آن زمان لیگ قهرمانان اروپای امروزی وجود نداشت، بنابراین می‌توان گفت مادریدی‌ها با حضور در نیمه‌نهایی این فصل برای نخستین بار بازی‌کردن در این مرحله را تجربه می‌کنند. تیم دوم شهر مادرید در سال‌های اخیر اوج گرفته و اکنون نیز یکی از مدعیان جام شمرده می‌شود، حتی اگر نتواند در دیدار برگشت از پس چلسی بربیاید. رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا رویای بزرگی برای مادریدی‌هاست. آنها آخرین بار 40 سال پیش در فینالی اروپایی حضور داشتند.

رای به برتری چلسی

این را از نظرات هواداران فوتبالی هم می‌توان فهمید که چلسی شانس بیشتری نسبت به آتلتیکو مادرید برای پیروزی دارد.در یک نظرسنجی، 62.31 درصد از کاربران اینترنتی به صعود چلسی به فینال رای داده‌اند. البته با توجه به سوابق مربیگری مورینیو و سابقه درخشان چلسی در چند سال اخیر لیگ قهرمانان و البته احتساب بازی رفت که در ورزشگاه ویسنته کالدرون با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید، طبیعی است چلسی را تیم پرشانس‌تری از آتلتیکومادرید برای صعود به فینال بدانیم مگر این‌که امشب اتفاقات غیرمنتظره‌ای در استمفوردبریج رخ بدهد و همه معادلات را به هم بریزد.

تقابل 2 مربی باتجربه

دیه‌گو سیمئونه و خوزه مورینیو؛ کدام یک به فینال 2014 می‌رسند؟ مسلم است گزینه دوم سابقه و افتخار بیشتری در لیگ قهرمانان اروپا دارد. آمار و ارقام و سوابق مربیگری این دو چه در لیگ قهرمانان اروپا و چه در لیگ برتر انگلیس و اسپانیا نشان می‌دهد مورینیوی پرتغالی در قیاس با همتای آرژانتینی خود مربی با سابقه‌تری است.

مورینیوی پنجاه و یک ساله که تابستان سال گذشته هدایت تیم چلسی را بر عهده گرفت، در 53 دیداری که از روی نیمکت به عنوان سرمربی این تیم را هدایت کرده 62.26 درصد از مسابقه‌های مختلف را با پیروزی پشت سر گذاشته است، اما این آمار برای سیمئونه چهل و سه ساله که از سه سال پیش هدایت آتلتیکو را در دست دارد، 65.96 است که از درصد پیروزی‌های مورینیو بیشتر است، اما اگر مجموع پیروزی‌های کلی این دو مربی را در تمام دوران مربیگری‌شان در نظر بگیریم، مورینیو را مربی پیروزتری می‌یابیم. بر طبق این آمار، مورینیو از کل مسابقه‌هایی که در آن به عنوان سرمربی حضور داشته، 67.16 درصد از مسابقه‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته است. مورینیو این آمار را در تیم‌هایی نظیر بنفیکا، یونیائو، چلسی، رئال‌مادرید و اینترمیلان ثبت کرده است. این در حالی است که دیه‌گو سیمئونه که در تیم‌های آرژانتینی هم سرمربیگری کرده است، آمار 54.34 پیروزی را در کل مسابقات از خود بر جای گذاشته است. البته آمارهای این دو مربی در دیدار حساس امشب کمتر تاثیری خواهد داشت.

سیمئونه پس از تساوی بدون گل مقابل چلسی در دیدار رفت گفت: مسلم است چلسی اکنون شانس بیشتری دارد، اما ما کار خود را می‌کنیم. آتلتیکومادرید براحتی به نیمه‌نهایی نرسیده است. ما برای رسیدن به فینال در استمفورد بریج از تمام توان و نیروی خود استفاده می‌کنیم.

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی نیز درباره دیدار برگشت چلسی و آتلتیکومادرید گفت: خوب می‌دانم در بازی‌های سخت چه کار کنم. این خاصیت من است. البته آتلتیکومادرید حریف سرسختی است و یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل را در برابر آنها پیش رو داریم؛ هر چند بازی سخت تر در فینال خواهد بود و ما می‌خواهیم به فینال برسیم.

هیلدا حسینی خواه ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها