دو انیمیشن تولید شده در مرکز پویانمایی صبا با عنوان «تک» و «نادان» به مرحله نهایی بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه ریور ایتالیا راه یافت.
کد خبر: ۶۶۸۳۴۸
موفقیت انیمیشن‌های ایرانی در ایتالیا

انیمیشن تک به کارگردانی امینه فروغی با اقتباسی از داستان خداحافظ راکون پیر نوشته کلر ژوبرت و با هدف آشنایی کودکان و بزرگسالان با مفهوم تولد و مرگ ساخته شده است. این انیمیشن درباره هفت بچه خرگوش است که شش‌تایشان به دنیا می‌آیند، اما یکی از بچه‌ها در شکم مادر می‌ماند. خرگوش پدر از خارپشت پیر که دانای جنگل است، کمک می‌گیرد.

خارپشت به بچه خرگوش که تک‌ نام دارد، می‌گوید: این دنیا بزرگ‌تر و دیدنی‌تر از دنیای شکم مادر است. بنابراین تک به دنیا می‌آید و برای دیدن جنگل و کسب تجربه هر روز با خارپشت پیر به گشت‌ و گذار می‌رود..

فصل‌ها می‌گذرد، بالاخره در یک روز زمستانی خارپشت، دیگر به دنبال تک نمی‌آید و تک تجربه دیگری از زندگی را درک می‌کند. مدتی بعد از مرگ خارپشت چند نوزاد خارپشت به دنیا می‌آیند و تک جای خارپشت را برای آنها پرمی‌کند.

انیمیشن «نادان» که آن را شهرام شیرزادی براساس داستانی از آندرانیک خچومیان نویسنده ارمنی ساخته، درباره مرد نادانی است که همراه الاغش به دنبال خوشبختی می‌گردد؛ ولی به خواسته‌اش نمی‌رسد؛ در نتیجه برای مشورت به سراغ مرد دانایی به نام پیر دانه می‌رود.

هشتمین دوره جشنواره ریور که یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه فیلم کوتاه به شمار می‌رود، هشتم تا هجدهم خرداد امسال در ایتالیا برگزار خواهد شد.این روزها در مرکز پویانمایی صبا انیمیشنی به نام مینا و دوستان ازسوی علیرضا محمدی در 26 قسمت ساخته می‌شود که 14قسمت از آن تابستان امسال به تماشاگران شبکه پویا ارائه خواهد شد.مینا و دوستان با تکنیک سه‌بعدی تولید می‌شود و بر مبنای یکی از افسانه‌های مردم شمال ایران ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها