این روزها در مراسم نامزدی یا عروسی ممکن است خانواده‌ها میزی هم به عنوان میز عروس و داماد بچینند که هم فضا را زیباتر می‌کند و هم برای صرف شام عروس و داماد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته خانواده‌هایی که این میز را آماده می‌کنند، معمولا وسواس و دقت خاصی هم برای چیدن آن دارند و سعی می‌کنند با هزینه کمتر، میزی زیباتر بچینند. اگر شما هم می‌خواهید چنین میزی را آماده کنید، خوب است این نکات را در نظر داشته باشید:
کد خبر: ۶۶۲۵۱۵

گل‌آرایی

اگر در مراسم نامزدی یا عروسی، تمام میزها با گل تزئین شده و از گل‌آرایی برای زیبایی هرچه بیشتر محیط کمک گرفته‌اید، دقت داشته باشید که گل‌آرایی میز عروس و داماد با سایر میزها تفاوت داشته باشد. بنابراین خوب است هم نوع گل و هم رنگ و مدل چیدن آن را متفاوت انتخاب کنید. برای تزئین میز عروس، استفاده از مروارید و تورهایی با رنگ ملایم هم مناسب است و می‌تواند زیبایی محیط را بیشتر کند. اگر گل‌ها را داخل گلدان قرار داده‌اید چند شاخه را جدا کنید و پایین گلدان بریزید تا میزتان زیباتر شود. حتی می‌توانید گلبرگ‌های گل را هم روی رومیزی پخش کنید و طرحی به میزتان ببخشید. همچنین می‌توانید از کسانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند، کمک بخواهید تا گل‌ها را به شکل توپ تزئین کنند و به کمک روبان‌های رنگی از بالای سر عروس و داماد آویزان‌شان کنید.

شمع

اگر برای تزئین میز از شمع‌های زیبا استفاده کنید، میزتان خیلی زیباتر خواهد شد ولی حواستان باشد اندازه، رنگ و مدل شمع‌ها را با دیگر تزئینات میز هماهنگ کنید. رنگ شمع باید با رنگ گل‌ها، رومیزی و بشقاب‌ها هماهنگ باشد و همچنین بهتر است شمع‌های بدون اشک و دود را برای این کار انتخاب کنید. اندازه شمع هم باید با اندازه میز و فضایی که در اختیار دارید، هماهنگ باشد؛ به طوری که برای میزهای کوچک نباید از شمع‌های خیلی بلند استفاده کنید. چون در این صورت امکان این‌که دست کسی به شمع‌ها بخورد و بیفتد بیشتر است. برعکس این موضوع هم صحیح است، یعنی نباید شمع‌های کوچک را روی میزهای بزرگ بگذارید که اصلا به چشم نمی‌آید و زیبایی‌اش دیده نمی‌شود.

ظروف‌ زیبا و هماهنگ

ظرف‌هایی که روی میز قرار می‌گیرد هم باید زیبا و هم با دیگر وسایل روی میز هماهنگ باشد. رنگ و مدل ظرف‌ها بسیار مهم است و باید با رنگ رومیزی‌ها و گل‌ها و شمع‌ها هماهنگی داشته باشد اما اگر چنین امکانی ندارید، بهتر است از ظرف‌های ساده‌تر کمک بگیرید و آنها را با استفاده از دستمال سفره‌های رنگی تزئین کنید. نکته مهم دیگری که شاید بعضی‌ها آن را نادیده بگیرند، تمیزی ظروف است؛ برای این‌که ظرف‌ها تمیزتر باشد و برق بزند، قبل از استفاده آنها را بشویید و خوب خشک کنید تا لکه‌های آب هم روی آن باقی نماند.

میز و صندلی‌هایی مخصوص عروس و داماد

صندلی‌هایی که برای عروس و داماد تهیه می‌شود نباید مانند بقیه صندلی‌ها باشد. برای زیبایی بیشتر هم می‌توانید از پارچه‌های رنگی یا شال‌های رنگارنگ کمک بگیرید و آنها را به پشتی صندلی‌ها پاپیون بزنید تا محیطی زیباتر داشته باشید. البته رنگ پارچه یا شال‌ها هم باید با دیگر تزئینات محیط هماهنگ باشد.

علاوه بر صندلی‌ها باید به چیدمان میز مخصوص عروس و داماد هم دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهمانی است. این میز یا باید با بقیه میزها تفاوت داشته باشد یا رومیزی متفاوتی رویش انداخته شود. استفاده از رومیزی‌های ساتن یا حریر به رنگ مناسب می‌تواند برای این کار مناسب باشد، همچنین برای این‌که رومیزی‌تان ثابت شود و خیلی تکان نخورد، می‌توانید از سوزن کمک بگیرید. برای زیبایی بیشتر هم روی سوزن‌ها را با استفاده از گل بپوشانید تا اصلا دیده نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها