رئیس اتحادیه کشوری پوشاک خبر داد:

طراحان عضو اتحادیه پوشاک می‌شوند

به گفته یک طراح لباس، یکی از دلایل عمده‌ای که باعث می‌شود طراحان خصوصی بتوانند با موفقیت بیشتری در عرصه پوشاک فعالیت کنند، نوع استفاده آنها از پارچه است؛ تولیدی‌ها از پارچه گران در کارشان استفاده نمی‌کند ولی طراحان این‌گونه نیستند و از پارچه‌های گران و ابریشمی بهره می‌برند.
کد خبر: ۶۵۴۱۸۶

آنیتا ریاحی گفت: کلیت برگزاری جشنواره مدولباس کار بسیار خوبی است، بیمه کردن طراحان و ایجاد تسهیلات برای دلگرمی آنها و حضور داوران باتجربه وکسانی که سررشته‌ای دراین امر دارند نیز می‌تواند در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره موثر و مفید باشد.

این طراح لباس افزود: با برگزاری جشنواره مد ولباس می‌توان مد کشور را تغییر داد ولی متاسفانه این روزها پارچه گران‌تر شده است و ورود پارچه ولباس‌های هندی قاچاق هم به وفور دیده می‌شود که این باعث شده تا عرصه پوشاک کشور تحت الشعاع قرار بگیرد. امیدواریم در سال آینده شاهد تغییرات خوبی باشیم. اگر مسئولان از طراحان حمایت کنند و امکانات مناسبی مانند پارچه و ادوات کار را در اختیار طراحان بگذارند حتما می‌توانیم رقابت خوبی را بین طراحان شاهد باشیم درغیر این‌صورت تنها طراحان ضرر می‌کنند.
ریاحی با اشاره به عدم موفقیت جشنواره‌های این چنینی در مقایسه با شوهای زیرزمینی عنوان کرد: یکی از دلایل عمده‌ای که باعث می‌شود طراحان خصوصی بتوانند با موفقیت بیشتری روبه رو باشند به استفاده از نوع پارچه باز می‌گردد چرا که تولیدی از پارچه گران در کار استفاده نمی‌کند ولی طراحان این‌گونه نیستند و از پارچه‌های گران و ابریشمی بهره می‌برند. تولیدکنندگان عمده حتی حاضر نیستند طرح را از طراح بخرند. با تاسیس بنیاد مدولباس انتظارمی‌رفت این تعامل ایجاد شود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این تعامل ایجاد نشد این درحالی است که تمام سرمایه طراح،طرحش است.
این طراح جوان افزود: در شوهایی که می‌گذاریم طرح‌های اسلامی ارائه می‌شود، اما متاسفانه تبلیغات و مجوزی وجود ندارد تا این طرح‌ها را بتوان به صورت عمده در بازار پوشاک استفاده کرد. انتظار می‌رود مسئولان فکری به حال بیمه طراحان و ایجاد تسهیلات و حمایت از آنها بکنند تا بتوان به آینده این عرصه امیدوار بود و تحولی را درعرصه پوشاک ایجاد کرد.|هنرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها