سریال تلویزیونی پرستاران که پخش آن از زمستان سال 82در شبکه یک آغاز شده و همچنان ادامه دارد از سریال های خارجی خوش ساخت سیما است که طرفداران نسبتا زیادی هم دارد.
کد خبر: ۶۳۹۳۱

هر هفته بینندگان بسیاری منتظر هستند تا با ورود بیمار یا بیماران جدیدی به بیمارستان کنکورو سیدنی ، شاهد تلاش پرستاران و پزشکان بخش برای درمان فیزیکی و روحی و روانی آنها باشند. پخش این سریال اگر حدود یک سال و نیم دیگر هم ادامه پیدا کند (که چندان هم دور از انتظار نیست) می توان نام آن را به فهرست سریال های طولانی و رکوردشکن سیما اضافه کرد.
البته در خود استرالیا ، این سریال هم اکنون رکوردشکن است هم از نظر تعداد قسمتهای تولید شده و هم از نظر تعداد بیننده. اخیرا ساخت این سریال از مرز 300 قسمت هم گذشت و با شروع تولید سری هشتم ، وارد هشتمین سال تولید خود شد.
سریال پرستاران در حال حاضر محبوب ترین و پربیننده ترین سریال تلویزیونی در استرالیا است و در جشنواره های تلویزیونی سالهای اخیر جوایز بسیاری را درو کرده است.
اما خبری که در هفته های اخیر توجه مطبوعات و رسانه های این کشور را جلب کرد ، جدا شدن جورجی پارکر بازیگر نقش پرستار تری سالیوان از گروه سازنده سریال بود که پس از چند ماه شایعه توسط مسوولان شبکه 7 تلویزیون استرالیا تایید شد. پارکر که نقش اصلی سریال را بازی می کرد پس از حضور مستمر در 7 سری سریال در اوایل امسال گروه را ترک کرد. جان هولفر مجری طرح سریال با اشاره به بازی و حضور موفق پارکر در پرستاران و همچنین محبوبیت زیادی که بازی در این نقش برایش به همراه داشت گفت: «ما از پارکر به دلیل حضور مستمر و موثرش در این 7سال متشکریم و امیدواریم در کارهای آینده اش نیز موفق باشد».
جورجی پارکر که 2 جایزه طلایی «لوجی» جایزه محبوب ترین بازیگر سال را به خاطر بازی در سریال پرستاران به دست آورده می داند که این خبر برای طرفداران سریال خوشایند نخواهد بود و می گوید: «اما سریال شخصیت های قوی دارد که من مطمئنم با تکیه به آنها سریال پرستاران موفق تر خواهد شد. من باید از بازیگران و گروه سریال پرستاران بخصوص بینندگان به خاطر این 7 سال فراموش نشدنی تشکر کنم». در هیچ یک از خبرهای مربوط به جدا شدن جورجی پارکر از سریال پرستاران به علت این اقدام او اشاره ای نشده است.
جورجی پارکر قبل از سریال پرستاران در مجموعه دیگری نیز نقش پرستار را بازی کرده بود. به همین دلیل پس از قبول بازی در این نقش گفت: «علاقه ای نداشتم که مجددا این نقش را بازی کنم اما بازیگران زیادی هستند که در طول مدت بازیگری خود چند بار نقش مثلا یک پلیس یا وکیل را بازی می کنند».
وی در مورد شخصیت تری سالیوان می گوید: «در ابتدا به نظر می رسید که نقش دکترها در بیمارستان در این سریال نسبت به نقش پرستاران کمرنگ تر است اما در جنسیت توازن متقابلی میان آنها وجود دارد ، در کنار هر پرستار دلسوز یک پزشک دلسوز و متعهد نیز کار می کند». با این وجود برخی منتقدان سریال را بیش از حد احساساتی و تصنعی خوانده اند. اگر چه در طول ساخت.
300 قسمت از سریال شخصیت های زیادی وارد داستان شده و پس از مدتی حذف شدند ولی حضور مستمر پرستار تری سالیوان از ابتدا و محوری بودن این شخصیت در تمام داستان ها علامت سوالی را در برابر آینده ادامه این سریال قرار داده و با وجود اظهار خوشبینی عوامل سریال نسبت به ادامه محبوبیت آن این موضوع در هاله ای از ابهام وجود دارد.
آنچه در ادامه می خوانید گفتگویی کوتاه و خواندنی با جورجی پارکر است که سایتهای اینترنتی سریال با او انجام داده است.

نام و زمان تولد؛

جورجی پارکر ، 16 دسامبر 1964.

محبوب ترین نقشی که تاکنون بازی کردید؛

بیشتر نقشهایی را که بازی کردم خوشبختانه دوست دارم.

آخرین نقشی که بازی کردید؛

تری سالیوان در پرستاران.

کدام عرصه را ترجیح می دهید (سینما، تلویزیون یا تئاتر)؛

عاشق تئاتر هستم چون برای بازیگر طبیعی تر و در عین حال جایی متفاوت است. اما تلویزیون را نیز به عنوان یک رسانه جدید الورود دوست دارم.

کتاب مورد علاقه تان؛

شیر ، جادوگر و جارختی نوشته سی.اس.لوئیس.

فیلم مورد علاقه تان؛

در بارانداز.

دوست داشتنی ترین کسانی که با آنها کار کردید؛

آدمهای بسیاری بودند اما بیشتر از همه عوامل سریال پرستاران.

بهترین ثروت شما؛ همسر و دخترم. آنها مال و ثروت نیستند اما زندگی من به خاطر آنهاست!

چرا بازیگر شدید؛

کار دیگری غیر از بازیگری بلد نیستم تنها استعداد ذاتی من در همین کار است.

اگر بازیگر نبودید چه کاره می شدید؛

همیشه به عکاسی علاقه داشتم.

و جمله آخر؛

باید صنعت فیلم و سریال استرالیا را حمایت کرد چرا که تاریخ و آینده ما را رقم می زند!


لادن بهبودی


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها