طرح زوج و فرد که چند سالی است در تهران با مخالفت و موافقت اجرا شده حالا به شهرهای دیگر از جمله شیراز هم تسری پیدا کرده اما در همان روزهای اولیه اجرای آزمایشی با واکنش‌های منفی مردم مواجه شده است اما از نظر مسئولان شهری این اعتراض‌ها ادامه ندارد و به زودی شهروندان عادت می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۴۱۶۵
طرح «زوج و فرد» به شیراز هم رسید

غلام مهدی حقدل - رییس شورای اسلامی شهر شیراز که گویا از موافقان این طرح است، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای طرح زوج و فرد در شهر شیراز، گفت: با توجه به حجم زیاد تردد و تعداد قابل توجه خودروها در بافت مرکزی شهر شیراز و چندین مرحله کارشناسی انجام شده توسط شهرداری، نیروی انتظامی و دانشگاه، این طرح از این هفته در شهر شیراز اجرایی شد.

وی افزود: قرار شده بود ممانعت‌هایی در خصوص تردد و عبور و مرور خودروها در بافت مرکزی شهر انجام شود اما پس از بررسی‌ها وزارت کشور طرح را قبول کرد و نامه‌ای ابلاغ کرد تا طرح زوج یا فرد در این شهر اجرا شود.

وی در خصوص نحوه‌ اجرای این طرح افزود: به مدت شش ماه ورود خودروها بر اساس پلاک به صورت زوج یا فرد خواهند بود و طرح در زمستان از ساعت هفت صبح الی 15 و در تابستان از ساعت 6:30 صبح الی 15 اجرا خواهد شد.

وی افزود: البته تسهیلاتی برای اقشار مختلف از جمله ساکنین محله‌های واقع شده در طرح در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند برای تنها یک خودرو مجوز تردد بگیرند.

حقدل ادامه داد: برای جانبازان، معلولین، خانواده معظم شهدا ، خودروهای دولتی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها مجوزهای تردد در محدوده داده شده است.

وی تاکید کرد: تعداد محدودی هم مجوز به اشخاص خاصی که ضرورت دارد در محدوده تردد کنند فروخته می‌شود.

وی یادآور شد که این طرح در ایام نوروز و تعطیلات رسمی اجرا نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها