تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل برای مقابله با افراط‌گرایی

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه امسال در پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شده بود و این پیشنهاد روز پنجشنبه با رای مثبت 190 کشور عضو سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان به قطعنامه مقابله باافراط‌گرایی و خشونت تبدیل شد.
کد خبر: ۶۲۸۰۴۶

به گزارش ایرنا، آمریکا و کانادا نیز که در سال‌های اخیر بارها با پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی مخالفت می‌کردند، در برابر قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آوردند و با تصویب آن موافقت کردند. نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در جریان رای‌گیری مجمع عمومی در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن معتقد است که گفت‌وگو بهترین راه برای مقابله با افراط‌گرایی و خشونت در جهان است.

همچنین تابناک گزارش داد که محمد خزاعی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل متحد گام مهمی در ریشه‌کنی پدیده شوم خشونت ارزیابی کرد و گفت: خشونت، جهان را با خطری بزرگ مواجه کرده و تصویب این قطعنامه دستاورد مهمی در جلوگیری از خشونت در جهان است. وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تصویب این قطعنامه گفت: تصویب این قطعنامه نویدبخش مسیری درست و اصولی برای مقابله با پدیده شوم افراط گرایی توام با خشونت در جهان است. وی گفت: این قطعنامه نشان داد که جمهوری اسلامی ایران منادی و پرچمدار مبارزه با تندروی و افراط‌گری در جهان بویژه در منطقه خاورمیانه است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد همچنین در واکنش به اتهام‌های بی‌اساس نماینده رژیم صهیونیستی به قطعنامه پیشنهادی ایران درباره مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت گفت: اتهام پراکنی صهیونیست‌ها ناشی از خشم و عصبانیت آنها از انزوا در مجامع بین‌المللی است. خزاعی در واکنش به سخنان نماینده رژیم صهیونیستی که ایران را یکی از کشورهای حامی خشونت و تندروی خواند، گفت: عصبانیت رژیم صهیونیستی از حمایت قاطع از این قطعنامه طبیعی است ، زیرا در آن مبارزه با همه شیوه‌هایی که مشخصه این رژیم است، خواسته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها