رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

اولویت‌های پرداخت تسهیلات بانکی

توافقات جدید بانکی و اعتباری ایران و هند

سفیر هند در ایران با اعلام این‌که هیات بانک مرکزی ایران و مقامات هند به توافقاتی در زمینه گشایش مناسبات پولی و بانکی دست پیدا کرده‌اند، گفت: براساس آخرین خبرها که از هند دریافت کردم، امکان استفاده اعتباری کوتاه مدت و بلندمدت ایران از منابع مالی هند فراهم شده است.
کد خبر: ۶۲۶۸۳۳

به گزارش مهر، «شری دی.پی. سریواستاوا» در راس یک هیات تجاری هندی دردیدار با رئیس اتاق تهران افزود: این گشایش در نتیجه مذاکرات و رفت و آمدهای هیات‌های اقتصادی دو کشور صورت گرفته است و نشان می‌دهد دو کشور می‌توانند به منظور حذف دست‌اندازهای پیش آمده در مسیر همکاری‌ها قدم‌های مثبتی بردارند.

وی به سفر یک هیات از فعالان بخش انرژی هند به تهران اشاره کرد و گفت: طی شش ماه گذشته این هیات اقتصادی سه سفر به تهران داشت و سرانجام موفق شد در مذاکرات خود با طرف‌های ایران، توافق‌نامه احداث یک کارخانه تولید کود شیمیایی در ایران را به امضا برساند. وی از ادامه مذاکرات ایران وهند در زمینه احداث خط لوله گاز خبر داد و خاطرنشان کرد: هند پیشنهاد قیمت گاز ارسالی از ایران به این کشور را به مقامات وزارت نفت ارائه کرده و منتظر پاسخ از سوی مسئولان این وزارتخانه است. به گفته وی، موضوع احداث خط لوله گاز از ایران به هند به طور مستقیم از طرف دفتر نخست‌وزیر و شورای امنیت ملی این کشور در حال پیگیری است.

سفیر هند در تهران یکی از خواسته‌های جدی طرف‌های همکاری اقتصادی هند با ایران را تشکیل کنسرسیوم با شرکت‌های غیر دولتی عنوان کرد و گفت: انتظار ما از مقامات ایران این است که در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مشترک، یک شرکت معتبر و بزرگ ایرانی را معرفی کنند تا بتوانیم با تشکیل کنسرسیوم‌ها، زمینه ایجاد کارخانه‌ها و طرح‌های اقتصادی در دو کشور را فراهم کنیم.

یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز با بیان این‌که تحولات صورت گرفته در مناسبات اقتصادی ایران و هند منوط به برداشتن گام‌های عملیاتی و جدی است، این اطمینان را به سفیر هند و هیات تجاری این کشور داد تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا گره‌های پیش آمده در مناسبات اقتصادی را از طریق رایزنی با مقامات دولتی ایران برطرف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها