گران ترین تابلوی جهان

اثری از فرانسیس بیکن در حراج موسسه کریستیز نیویورک به مبلغ 142.4 میلیون دلار به فروش رفت و عنوان گران ترین تابلوی جهان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۱۵۵۵۲
گران ترین تابلوی جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، اثر هنری فرانسیس بیکن به نام « سه طرح از لوسین فروید» یک ترایپتیک ( یک تابلو که در سه قاب در کنار یکدیگر قرار می گیرند) که در سال 1969 از سوی این هنرمند بریتانیایی خلق شده است در حراجی موسسه کریستیز نیویورک به مبلغ بی سابقه 142.4 میلیون دلار معادل 105.9 میلیون یورو به فروش رفت و عنوان گران ترین تابلوی جهان را کسب کرد.

رکورد قبلی متعلق به یکی از نسخه های تابلوی « جیغ» اثر ادوارد مونخ نقاش نروژی بود که در ماه مه سال 2012 در حراجی ساتبیز به مبلغ 119.9 میلیون دلار معادل 89.2 میلیون یورو به فروش رفته بود.

موسسه کریستیز اعلام کرد که این ترایپتیک فرانسیس بیکن هرگز به معرض فروش قرار نگرفته بود و سه قاب این اثر قبل از اینکه کنار یکدیگر قرار بگیرند 15 سال از هم جدا بوده اند.

فرانسیس بیکن در سال 1992 درگذشته است. این اثر لوسین فروید نقاش و دوست بیکن را در حالی که روی صندلی نشسته است از روبرو و پهلو نشان می دهد. قیمت پایه این اثر 85 میلیون دلار معادل 63.2 میلیون یورو برآورد شده بود.

رکورد قبلی یک اثر هنری بیکن به سال 2008 بازمی گردد که به مبلغ 86.3 میلیون دلار معادل 64.1 میلیون یورو فروخته شده بود.

موسسه کریستیز خاطرنشان کرد که گالری نیویورکی آکواویا خریدار این اثر بیکن بوده است، اما این احتمال وجود دارد که نقش واسطه را ایفا کرده باشد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها