کد خبر: ۶۰۷۱۲۳
مهران دوستی روی موج «رادیو من»

مهران دوستی که برنامه شخصیت‌محور «رادیو من» را روزهای پنجشنبه در رادیو جوان اجرا می‌کند، این برنامه را یک اتفاق بزرگ رسانه‌ای دانست که به تحولات زیادی در برنامه‌سازی رادیو منجر می‌شود.

دوستی درباره اجرای برنامه «رادیو من» به جام‌جم گفت: این برنامه روزهای پنجشنبه ساعت 10 صبح به مدت یک ساعت و نیم از رادیو جوان پخش می‌شود. باید از مهندس احمدپور، مدیر رادیو جوان تشکر کنم که به من اعتماد کرد تا اولین برنامه شخصیت‌محور رادیو جوان را اجرا کنم. این اتفاق تا به حال در رسانه‌های ما نیفتاده و می‌توان آن را یک حرکت جدید رسانه‌ای دانست.

وی ادامه داد: طراح این برنامه مهدی زریباف بوده و با حمایت مدیر رادیو جوان به پخش رسیده است. ما رادیوی خصوصی در ایران نداریم و تا به حال برنامه‌ای نداشتیم که بدون آیتم بوده و تمام زمان برنامه مربوط به صحبت‌های گوینده باشد و از سوی دیگر گوینده هم در زمان پخش فقط درباره علایق شخصی‌اش، خاطراتش، فیلم‌هایی که دوست دارد، سفرهایی که رفته و... صحبت کند.

این گوینده اعتقاد دارد با وجود این‌که این نوع برنامه‌سازی در رادیو به تحولات زیادی در رسانه منجر می‌شود، اما اولین قدم در هر کاری با خطرات زیادی همراه است.

دوستی عنوان کرد: با وجود این‌که یک قسمت از این برنامه رادیویی پخش شده اما با استقبال زیادی از سوی شنوندگان روبه‌رو شده است. اتاق فکر این برنامه از چند ماه پیش دایر شد و همه مسائل برنامه بارها مورد بررسی قرار گرفت.

این گوینده درباره این‌که آیا تجربه چنین برنامه‌هایی در رادیوی کشورهای دیگر بوده، توضیح داد: بله، در رادیوهای آمریکایی و اروپایی برنامه‌هایی داریم که مختص به گویندگان مطرح است، حتی شنوندگانی که بخواهند به این برنامه‌ها گوش بدهند باید پول پرداخت کنند و گوش دادن به این برنامه‌ها کارتی است.

وی درباره این‌که صحبت‌های شما تا چه میزان در این برنامه بداهه است، گفت: بیشتر حرف‌هایی که می‌زنم بداهه است. البته به موضوعاتی که علاقه‌مندم با مهدی زریباف صحبت می‌کنم و گروه نویسندگان درباره این موضوعات می‌نویسند. می‌توانم بگویم میکروفن این برنامه برای من باز است و شنونده فقط با مهران دوستی و صحبت‌های او طرف است.

دوستی اعتقاد دارد برای اجرای این برنامه به خدا توکل کرده و امیدوار است بازتاب خوب آن در میان شنوندگان ادامه پیدا کند.

 

پر کردن جای خالی یک برنامه

بهنام احمدپور، مدیر رادیو جوان درباره تولید برنامه «رادیو من» به جام‌جم گفت: در اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) برنامه‌های شخصیت‌محور بشدت مورد توجه هستند و جایگاه خاصی دارند؛ حتی برنامه جوان ایرانی سلام که از رادیو جوان راهی این اتحادیه شد، بخش شخصیت‌محورش مورد توجه قرار گرفت. از آنجا که جای خالی چنین برنامه‌ای در رادیو احساس می‌شد، تصمیم گرفتیم برنامه‌ شخصیت‌‌محور تولید کنیم و مهدی زریباف طرح برنامه «رادیو من» را ارائه کرد.

وی درباره این‌که چطور شد برای چنین برنامه‌ای ابتدا به سراغ مهران دوستی رفته‌اند، گفت: دوستی از گویندگان قدیمی رادیو جوان است. ما باید گوینده‌ای را انتخاب می‌کردیم که دانش خوبی داشته و توان اجرایش هم بالا باشد تا بتواند به تنهایی چنین برنامه‌ای را بدرستی هدایت کند. این برنامه تا پایان سال ادامه دارد و حتی اگر ظرفیت داشته باشد تا سال بعد هم ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر رادیو جوان در پاسخ به این پرسش که بهتر نیست در کنار مهران دوستی برای تنوع بیشتر برنامه از گویندگان دیگر هم استفاده می‌کردید، گفت: به نظرم مهران دوستی این توانایی را دارد که برنامه را تا پایان سال ادامه بدهد و مورد توجه شنوندگان هم قرار می‌گیرد، حتی در کشورهای دیگر چنین برنامه‌هایی به مدت یک دهه از سوی یک گوینده اجرا می‌شود و خیلی هم جواب داده است.

احمدپور اشاره کرد: گوینده در برنامه «رادیو من»، شخصیت اصلی است و در حوزه‌های مختلف حرف‌هایش را می‌زند. در ارتباط با گویندگان دیگر هم باید بگویم که مشغول بررسی این مساله هستیم، اما باید قبول کرد کمتر گوینده‌ای داریم که این توانایی را داشته باشد.

وی درباره این‌که آیا قصد ندارید با حضور هنرمندان برنامه‌های شخصیت‌محور تولید کنید، گفت: ممکن است یک هنرمند بازیگر خوبی باشد، اما شاید از پس یک اجرای خوب برنیاید. بنابراین باید این مساله مورد بررسی قرار گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
امیر زنگنه از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
سلام آقا مهران دوستی من تقریبا برنامه های خوب شما رو میشنوم. كلا از صداتون و شخصیت رادیوییتون تو برنامه هاتون خوشم میاد. و دوستتون دارم. ولی این اولین باره كه این سایت اومدم و عكس شما رو میبینم. راستش رو بخوایین عكستون رو كه دیدم یكم تعجب كردم. چون با صدایی كه شما دارین فكر میكردم چهره ای ادبیاتی تر دارین. ولی ظاهراً چهره ای مردمی تر دارین. و این بیشتر منو خوشحال كرد. خدا خیرت بده و ایشاله برنامه های خوبتون همچنان خوب و خوب تر ادامه پیدا كنه. مرسی
علیرضا زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
۰
۰
فوقد العاده است - جناب آقای دوستی شما بی نظیر هستی
مسعود برومند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
۰
۰
با سلام
آقای دوستی من فكر نمی كردم برنامه های رادیویی اینقدر تاثیر گذار باشه خصوصا برنامه شما. واقعا ممنونم
مرتضی تقدیری فر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
یعنی ایول دارید دمتون گرم
مهری حجازیان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
آقای دوستی با عرض سلام و احترام خدمت شما
برنامه منحصر به فردی رو دارید و من هر هفته مشتاقانه برنامه شما رو دنبال میكنم.
پیمان
United States
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
۰
۰
اقای دوستی دوست داریم فقط یك فكری برای اضافه وزنت بكن نگران سلامتیت هستم
ن. گردشی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
۰
۰
سلام، امروز روی گوشی همراهم چند تا فركانس داشتم وارد می كردم كه نام رادیو من را برای اولین شنیدم و همین طور منو نگه داشته و نمی تونم كه رادیو را ببندم و دارم گوش میكنم و حتی نام ایستگاه را با همین نام "رادیو من " نوشتم . برنامه تون عالی است موسیقی ها ، صحبتها ، مصاحبه همه و همه و صدا و اجرای عالی آقای دوستی و دست همه عواملی كه تصمیم به پخش گرفتند درد نكند عالــــــــــــــــــــــــــــــــــــیه
محمد رضا نبی ئی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
۰
۰
حرف نداره اقای دوستی یه دونه ای
سید خیرالله میرزكی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
۰
۰
با سلام خدمت شما و همه دوستان من در شبكه جوان و رادیو من كمال تشكر از شما و همه همكاران عزیزتون
با آرزوی بهترینها برای برادر عزیزم آقای مهران دوستی
محمد سیدنژاد
United States
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
۰
۰
باسلام خدمت جناب اقای دوستی شما افتخار ایران و ایرانی هستی . بینظیری اقا مهران
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
سلام آقای دوستی، با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم آیا راهی برای دسترسی به متن های زیبایی كه در برنامه میخوانید وجود داره؟ من امروز از یك متن شما راجع به تفاهم در عین تفاوت(بگذار در عین تفاهم مستقل باشیم و ...) خیلی خوشم اومد اما نرسیدم یادداشتش كنم. كاش یه راهی باشه. ممنون
غلامعلی شیبانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
۰
۰
سلام اقای دوستی من به شدت به وی علاقه دارم شاید باور نكنید هرزمان صدای شما میشنوم احساس فوق العاده ای بهم دست میده تمام برنامه هایی كه شما اجرا میكنید حرف نداره من بسیاری از عادتهای بدشهروندی رو از شما یاد گرفتم وشما الگویی بنده هستید ایشالا لیاقتش داشته باشم سپاسگذارم
داوود گیتی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
با تشكر از برنامه زیباتون.واقعا خسته نباشید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
۰
۰
با سلام به آقای دوستی عزیز
شما واقعا بی نظیرید و همیشه برنامه هایی كه اجرا میكنید موفق و زیباست .
همیشه سعی میكنم كه برنامه های شما را از دست ندهم چون با وجود شما آن برنامه فوق العاده میشه . مجریان توانا و فهیمی چون شما كم نظیرند . همیشه سلامت و شاد باشید.
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
۰
۰
سلام آقای دوستی ضمن احترام فراوان در رابطه با اجرای خوب شما ، در رابطه با برنامه روز سعدی كه فرمودید ایشان از شیراز خارج نشده ، اینطور نیست بلكه این حافظ بوده كه از شیراز خارج نشده است.با آرزوی موفقیت برای شما .
حسن - لاهیجان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
۰
۰
سلام آقای دوستی
چرا سایت رادیو من رو فعال تر نمی كنید - تو برنامه تون از سایت بیشتر یاد كنید تا بتونیم از این طریق هم ارتباتمون رو باشما زیاد كنیم - خانمی تو نظرات خواسته كه كاری كنید تا به متن های قشنگی كه تو برنامه استفاده میكنید، دسترسی پیدا كنیم ، منم این درخواست رو دارم - اگه آرشیو برنامه رادیومن برای عموم قابل دریافت است لطفا آدرس دسترسی به برنامه قبلی رادیو من رو اعلام كنید .
دست شما و همه عزیزانم رو در رادیو من میبوسم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها