در باره گروه تروریستی دولت اسلامی شام و عراق

مخوف‌ترین گروه تروریستی سوریه

سازمان دیدبان حقوق بشراعلام کرد گروه‌های تکفیری در ماه مرداد با حمله به روستاهای علوی این کشور دست‌کم 190 غیرنظامی را کشتند و 200 نفر را ربودند

جنایت ضد بشری تروریست‌ها در سوریه

سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای 105 صفحه‌ای به جزئیات حملات تروریست‌های تکفیری به روستاهای علوی در لاذقیه پرداخت و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرد.
کد خبر: ۶۰۵۴۹۶

براساس این گزارش، گروه‌های تکفیری با حمله به روستاهای علوی این کشور دست‌کم 190 غیرنظامی را کشتند و 200 نفر را ربودند. از میان کشته‌شدگان 67 نفر اعدام شده‌اند. 75 زن و 18 کودک نیز در میان کشته‌شدگان وجود دارد.

سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: 20 گروه مسلح در حمله به روستاهای علوی لاذقیه و اشغال آنها مشارکت داشتند. این روستاها در تاریخ بیست‌وهشتم مرداد توسط ارتش سوریه آزاد شدند. در ادامه بیانیه گفته شده است: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام(داعش)، جبهه النصره وابسته به القاعده، جیش المهاجرین، الانصار و نیز انصار الشام و صقور العز از جمله گروه‌های اصلی در حمله به روستاهای علوی لاذقیه بوده‌اند.

تروریست‌ها در ماه مرداد تلاش داشتند با کنترل بر استان ساحلی لاذقیه به آب‌های مدیترانه دست پیدا کنند تا از این مسیر بتوانند کمک‌های لجستیکی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را دریافت کنند. آنها پیش از این از مسیر لبنان به القصیر کمک‌های خود را دریافت می‌کردند، ولی پس از کنترل ارتش بر القصیر تروریست‌ها تلاش گسترده‌ای برای نجات خود از محاصره ارتش آغاز کردند. ارتش سوریه در کمتر از دو هفته مناطقی از لاذقیه را که در کنترل تروریست‌ها بود به کنترل خود آورد.

در یک خبر دیگر در رابطه با تحولات سوریه اعلام شد شورای امنیت در نشستی با پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه موافقت کرده است. به گزارش مهر و به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی با پیشنهاد بان کی‌مون مبنی بر تشکیل هیاتی مشترک برای نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه موافقت کرده است. به این ترتیب گروه تازه‌ای مرکب از یکصد کارشناس عازم سوریه خواهند شد. سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی که مشغول نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه است آخر هفته گذشته طی اطلاعیه‌ای خواهان برقراری آتش‌بس در سوریه برای اجرای عملیات انهدام سلاح‌های شیمیایی این کشور طبق جدول زمان‌بندی شد، اما هنوز کسی به این درخواست پاسخ مثبتی نداده است.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت تسریع در برگزاری کنفرانس ژنو ۲ برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله سوریه و تشریک مساعی طرف‌های این مساله در فراهم آوردن مقدمات این کنفرانس تاکید کرد. به گزارش ایرنا و به نقل از رادیو دولتی صدای روسیه، لاوروف روز جمعه گفت: باید هر چه سریع‌تر کنفرانس بین‌المللی سوریه را برگزار کنیم و هر قدر که در برگزاری این کنفرانس تعلل شود، افراط‌گرایان بیشتر در سوریه ریشه می‌دوانند. وزیر خارجه روسیه هشدار داد: افراط‌گرایان هدف خود را در سوریه برای ایجاد ائتلاف شریعت در این کشور و بر پایه آن تاسیس حکومت خلافتی را اعلام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها