استقلال و اف سی سئول از ساعت 14 امروز به وقت تهران به مصاف هم می‌روند

جدال شکست‌ناپذیرها در سئول

صد روز پس از صعود تاریخی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014، بار دیگر فوتبالدوستان امیدوارند از کره‌جنوبی خبرهای خوب بشنوند. این بار استقلالی‌ها می‌خواهند پیام‌آور شادی برای فوتبال ایران باشند؛ آن‌هم در دیداری سرنوشت‌ساز که نتیجه آن تعیین‌کننده یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیاست.
کد خبر: ۶۰۰۴۹۲

دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی دهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری دو دیدار در شهرهای سئول کره‌جنوبی و کاشیوا ژاپن آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها نماینده آبی پوش کشورمان از ساعت 14 به وقت تهران، در ورزشگاه جام‌جهانی شهر سئول، مهمان اف ‌سی سئول است.

تیم کره‌ای همان تیمی است که 11 سال پیش با نام آنیانگ در مسابقه‌ای که بیشتر به واترپلو شباهت داشت، استقلال را در حضور تماشاگرانش، در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا شکست داد و مانع صعود این تیم به دیدار فینال شد. البته زخمی که کره‌ای‌ها از بازیکنان استقلال خورده‌اند عمیق‌تر است. بیست و هشتم خرداد امسال تیم ملی با نفراتی چون جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی و پژمان منتظری که همگی استقلالی هستند، کره جنوبی را با یک گل در شهر اولسان شکست داد تا آن صعود تاریخی به جام جهانی، برای فوتبال ایران رقم بخورد.

از این جمع شش نفره، فقط خسرو حیدری در بازی امروز غایب است اما پنج بازیکن دیگر به طور قطع در ترکیب آبی‌ها حضور دارند تا حماسه‌ای دیگر را در کره جنوبی رقم بزنند.

جدال شکست‌ناپذیرها

خطرناک‌ترین بازیکن اف سی سئول دژان دامیانوویچ مهاجم مونته‌ نگرویی این تیم است که در 171 بازی 106گل برای آنها زده است. تیم کره‌ای دو بازیکن خارجی دیگر هم دارد، سرجیو اسکودرو هافبک تهاجمی این تیم که خانواده‌ای آرژانتینی، اما ملیتی ژاپنی دارد و مائوروسیو مولینا، هافبک کلمبیایی که اتفاقا او هم از شم گلزنی بالایی برخوردار است و در 87 بازی برای این تیم 33 گل به ثمر رسانده است.

این تیم کره‌ای که در 12 هفته گذشته لیگ این کشور شکستی را تجربه نکرده و آخرین باختش در لیگ قهرمانان آسیا هم مربوط به هفت بازی پیش است. در مقابل استقلالی‌ها هم در هفت بازی گذشته‌شان در لیگ قهرمانان شکست نخورده‌اند که این می‌تواند به جذابیت‌های بازی امروز بیفزاید.

نکته جالب، شکست‌ناپذیری این دو تیم است. اف سی سئول از پنج بازی خانگی‌اش در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان چهار بار به پیروزی رسیده و تنها یک بار مقابل بوریرام مساوی کرده است. در مقابل استقلالی‌ها هم در پنج‌بازی خارج از خانه خود همین کارنامه را داشته‌اند؛ یعنی چهار پیروزی و یک تساوی که واقعا قابل تحسین است.

آنچه در زیر می‌آید نتایج بازی‌های خانگی اف سی سئول و بازیهای خارج از خانه استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیاست:

اف سی سئول 2 ـ بوریرام تایلند 2، اف سی سئول 5 ـ جیانگسوی چین یک، اف سی سئول 2 ـ سندای ژاپن، اف سی سئول 3 ـ بیجینگ چین یک، اف سی سئول یک ـ الاهلی عربستان صفر

العین امارات صفر ـ استقلال یک، الهلال عربستان یک ـ استقلال 2، الریان قطر 3 ـ استقلال 3، الشباب امارات 2 ـ استقلال 4، بوریرام تایلند یک - استقلال 2

تمرین بارانی استقلال

تیم استقلال آخرین تمرین خود را قبل از دیدار با اف سی سئول در زمین اصلی ورزشگاه المپیک سئول برگزار کرد. در این تمرین که با بارش نم نم باران توام بود آبی‌پوشان نزدیک به 60 دقیقه تمرین تاکتیکی را مرور کردند. ارسال از جناحین و برنامه دفاع به حمله محور اصلی این تمرین بود.

قبل از شروع تمرین، کادر فنی استقلال از شرایط چمن ورزشگاه المپیک سئول ابراز ناراحتی کردند. قلعه‌نویی در این خصوص با دیگر اعضای کادر فنی استقلال صحبت کرد. قسمتی از زمین چمن استادیوم را مسئولان ورزشگاه ترمیم کردند ولی کیفیت چمن چندان مطلوب نیست.سیدمهدی رحمتی هم که از صبح دیروز به فیزیوتراپی پرداخته بود در کنار دیگر دروازه‌بانان استقلال با بابازاده تمرین کرد تا نگرانی‌ها بابت غیبت احتمالی او در این بازی برطرف شود.

کاشیوا ریسول ژاپن ـ گوانگجو چین

دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی بین قهرمان رقابت‌های جام حذفی ژاپن با قهرمان سوپر لیگ چین برگزار می‌شود. کاشیوا ریسول با هدایت نلسینهوی برزیلی توانست به عنوان صدرنشین گروه H راهی مرحله حذفی شود. این تیم در مرحله بعدی ابتدا جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و سپس با برتری مقابل الشباب عربستان به نیمه‌نهایی صعود کرد. در مقابل تیم گوانگجو اورگرانده چین هم با هدایت مارچلو لیپی، مربی مشهور خود به عنوان تیم نخست گروه F راهی مرحله حذفی شد.

پیروزی 5 بر یک در مقابل سنترال مارینرس استرالیا و 6 بر یک مقابل لخویای قطر در مجموع دو بازی رفت و برگشت از این تیم چینی یک مدعی تمام‌عیار برای قهرمانی ساخته است. بازی رفت کاشیوا و گوانگجو از ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه هیتاچی شهر کاشیوا برگزار می‌شود.

قلعه نویی: به دنبال گل زنی در سئول هستیم

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تیم کره ای درباره این دیدار گفت: بازی برابر اف‌سی سئول سخت است. آنها تیم با برنامه‌ای هستند و نظم خوبی در دفاع و حمله دارند اما ما هم استقلال هستیم و در فصل جدید بازی به بازی بهتر شده‌ایم. دیدار ما با آنها دو نیمه جداگانه دارد. یک نیمه فردا و نیمه دوم هفته آینده در تهران برگزار می‌شود. ما برای هر نیمه برنامه خاصی داریم و امیدواریم به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم.

او درباره‌ تاکتیک تیمش در بازی با اف سی سئول گفت: همانطور که می‌دانید در مسابقات رفت و برگشت بسیار مهم است که شما در خانه حریف گل بزنید و در خانه گل نخورید. ما هم برای این بازی به دنبال این هستیم که در کره گل بزنیم.

قلعه‌نویی همچنین در پاسخ به این پرسش که بازی در ورزشگاه سئول را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: من پیشتر وقتی سرمربی تیم ملی ایران بودم در همین ورزشگاه مقابل تیم ملی کره جنوبی مربیگری کرده ام. مسابقه‌ای که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و از این جهت با جو این ورزشگاه آشنا هستم. با این حال باید بگویم تماشاگران بازیکن کلیدی تیم اف سی سئول در بازی رفت هستند.

هرچند امیر قلعه‌نویی هدف تیمش را در بازی امروز گل زدن عنوان کرده است، اما ظاهرا کره‌ای‌ها هم برای ارائه فوتبال تهاجمی در بازی رفت تمرین کرده‌اند. چوی یونگ – سونگ سرمربی اف سی سئول با بیان این‌که در این بازی نمی‌خواهند به زدن یک گل بسنده کنند، گفت: من حرف‌های سرمربی استقلال را که می‌گوید می‌خواهیم تهاجمی بازی کنیم و گل بزنیم باور ندارم. ما این تیم را آنالیز کرده‌ایم و شناخت کافی از آنها داریم. آنالیزهای ما نشان می‌دهد که استقلال در سئول یک دفاع بیش از حد انجام خواهد داد.البته چوی هم مثل استقلال یک نگرانی دارد، بازی در تهران؛ ارتفاع تهران 1200 متر بالاتر از سطح دریاست و به همین خاطر چگالی اکسیژن بسیار پایین است. تیم‌های مهمان به ارتفاع زیاد تهران عادت ندارند که این می‌تواند عملکرد آنها را دچار افت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها