کشاورزان سخت کوش وپرتلاش مازندرانی در حالی کشت دوباره برنج را در شالیزارهای این استان آغاز کردند ،که هنوز برداشت گسترده برنج در این استان آغاز نشده است.
کد خبر: ۵۸۱۰۶۹
آغاز کشت دوباره برنج در شالیزارهای مازندران

به گزارش مهر، نشا دوباره برنج پیش از ظهر شنبه در سطح حدود یک هکتار از شالیزارهای روستای ملاکلا شهرستان محمودآباد و پس از برداشت اول شالی به صورت مکانیزه انجام شد.

مراسم نمادین نشا دوباره در شالیزارهای مازندران با حضور مسئولان استانی وشهرستان محمودآباد و کشاورزان محلی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم گفت: امسال درمجموع حدود 80 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران پس از برداشت اول ، دوباره نشاکاری و نیز پرورش رتون انجام می‌شود.

رضا عظیمی با اشاره به اینکه این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دو برابر افزایش خواهد یافت افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار تن شلتوک از این اراضی برداشت شود.

وی با اعلام اینکه امسال بیش از221  هزار هکتار از شالیزارهای مازندران در مرحله نخست برنج  کشت شد تصریح کرد: از حدود 10روز قبل تاکنون برداشت رسمی شالی در مازندران آغاز شده و پیش بینی می شود یک میلیون 400هزارتن شلتوک از شالیزارهای استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال به علت شرایط مناسب آب وهوایی وضعیت خوشه دهی برنج و نیز عملکرد در واحد سطح در شالیزارهای استان بسیار مطلوب بوده است، اضافه کرد: پیش بینی می شود تولید شالی هم در سال زراعی امسال، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

یحیی ابطالی ادامه داد: از مزیتهای مهم کشت امسال اول ونیز دوم در مازندران افزایش 47هزارهکتار کشت مکانیزه در واحد سطح است که در کشت دوم امسال به روش مکانیزه نشاکاری شد.

مازندران حدد  43درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها