مدیر کل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی از آغاز برداشت برنج از اوایل مرداد‌ ماه خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال حدود سه میلیون تن شلتوک از شالیزارها برداشت شود که حدود دو میلیون تن برنج سفید از آن استحصال می‌شود.
کد خبر: ۵۸۰۰۸۴
پیش‌بینی تولید 2 میلیون تن برنج از شالیزارها

دلاور حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: برداشت نمادین برنج در بخشی از شهرستان آمل از هفته گذشته آغاز شده اما فصل برداشت برنج به صورت گسترده از اوایل مرداد‌ ماه در استان‌های شمالی شروع می‌شود و تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که برداشت برنج در استان‌های جنوبی تا آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: امسال شرایط جوی برای تولید برنج مناسب است و تاکنون آفت و بیماری گزارش نشده است.

مدیر کل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیرکشت برنج در سال جاری حدود 600 هزار هکتار برآورد شده است که پیش‌بینی می‌شود حدود سه میلیون تن شلتوک از شالیزارهای کشور برداشت و حدود دو میلیون تن برنج سفید تولید شود.

حیدرپور ادامه داد: بیش از 2500 واحد شالیکوبی‌ در کشور وجود دارد که تاکنون 170 واحد از آنها نوسازی شده اما با توجه به درصد بالای شکسته‌شدن برنج در واحد‌های شالیکوبی سنتی، نوسازی این واحد‌ها ضروریست.

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در واحد‌های سنتی شالیکوبی حدود 25 درصد از شلتوک شکسته و به برنج نیم‌دانه تبدیل می‌شود در حالی که در شالیکوبی‌های نوسازی شده این میزان کمتر از 10 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها