رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با جام‌جم مطرح کرد

اجرای اقتصاد مقاومتی با کشاورزی مکانیزه

اولین برداشت مکانیزه برنج کشور در آمل

مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج کشور در آمل برگزار شد. به گزارش ایسنا، یدالله اکبرزاده، فرماندار آمل در این مراسم با اشاره به 38 هزار و 400 هکتار اراضی زیرکشت در آمل گفت: در سال گذشته 260 هزار تن شالی و 160 هزار تن برنج سفید در این مزارع تولید شد که در حقیقت برنج بیش از چهار میلیون ایرانی را تامین می‌کند و قطب صنعت کشاورزی مازندران نیز نام گرفت.
کد خبر: ۵۷۸۶۶۳

وی ضمن اشاره به خرید 190 دستگاه کمباین، دستگاه نشاء و تراکتور در سال 91 تصریح کرد: در سال گذشته 5 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشاورزی آمل در نظر گرفته شد.

فرماندار آمل با اشاره به افزایش 35 درصدی کشت مکانیزه در سال 92 نسبت به سال گذشته اظهار کرد: با همکاری دهیاری‌ها، بخشداری و فرمانداری و جهاد کشاورزی آمل در سال 91 افزایش 34 درصدی بیمه مزارع کشاورزی رقم خورد.وی یکی از دغدغه‌های مهم مردم آمل و شهرستان‌های همجوار را کمبود آب کشاورزی عنوان کرد و افزود: با سفر هیات دولت و تمهیداتی که برای بازگشایی سد لار صورت گرفت، خوشبختانه در سال 92 تمام سطح قابل‌کشت آمل زیرکشت برنج رفت و در راتون و کشت مجدد نیز بسیار اثرگذار است.فرماندار آمل یکی از مشکلات مهم آمل را یکپارچه‌سازی اراضی عنوان کرد و گفت: تاکنون 15 درصد از اراضی آمل یکپارچه‌سازی شده که امید است با توجه استانداری و جهادکشاورزی این امر زودتر در این شهرستان محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها