در حالی که اپل سرویس (Find My iPhone آی‌فون مرا پیدا کن) را برای یافتن و پاک کردن اطلاعات گوشی به سرقت رفته یا گمشده به کاربرانش ارائه می‌دهد، اندروید هنوز راهکار درست و درمان و یکپارچه‌ای را برای مشتریانش در نظر نگرفته است؛ از همین‌رو سونی به امید این‌که روزی گوگل دست به کار شود و برای سیستم عامل محبوب خودش این سرویس را راه‌اندازی کند، ننشسته و دست به کار شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۴۰

 بنابر اعلام شرکت سونی، این سرویس به صورت پایلوت در کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد آزمایش شده است و بزودی در سراسر جهان در اختیار صاحبان گوشی‌های اکسپریای این شرکت قرار خواهد گرفت. این سرویس که اکسپریای من ـ My Xperia ـ نام دارد، می‌تواند در خصوص محافظت از اطلاعات گوشی به سرقت رفته یا گمشده از طریق پاکسازی و ابزاری برای مکان‌یابی گوشی و نمایش آن روی نقشه به کاربر کمک کند. اکسپریای من می‌تواند گوشی را از حالت بی‌صدا خارج کند، نمایشگر را روشن کند و پیامکی حاوی جزئیات فرستنده به گوشی ارسال کند.

از سوی دیگر سونی سرویسی را در فروشگاه پلی‌استیشن‌اش راه‌اندازی کرده که به اعضا امکان می‌دهد تا هزینه خریدهای خود از این فروشگاه را روی قبض تلفن خود دریافت و پرداخت کنند. این کار در خصوص بالا بردن امنیت و جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربران صورت گرفته و در حال حاضر فقط در کشور انگلیس فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها