ضیافت رمضان روی موج رادیو

شبکه‌های مختلف رادیو برای ایام ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و عید سعید فطر برنامه‌های مختلفی با رویکرد ارشادی، تربیتی، اطلاع‌رسانی و آموزشی تولید و پخش می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۷۵۱۱
ضیافت رمضان روی موج رادیو

به گزارش جام‌جم، شبکه‌های مختلف رادیو 62 مسابقه فرهنگی و مذهبی را برای پخش در ماه رمضان تدارک دیده‌اند. مسابقه آبی فیروزه‌ای با موضوع سوره حجرات و سبک زندگی در 30 قسمت از رادیو جوان پخش می‌شود. رادیو ایران مسابقه چهار فصل را با موضوع تاثیر ماه رمضان بر سلامتی انسان تدارک دیده است. مسابقه نسیم رمضان هم با محوریت پرسش از مباحث تفسیری آیت‌الله مکارم شیرازی از رادیو معارف پخش می‌شود.

407 ساعت تلاوت و ترتیل

رادیو قرآن از قاریانی همچون سبزعلی، سعیدیان و خلیل الحوصدی به مدت 121 ساعت تلاوت پخش می‌کند. رادیو صدای آشنا هم در 90 برنامه به مدت 45 ساعت ترتیل روی آنتن می‌فرستد. رادیو ورزش هم در قالب برنامه آوای وحی تلاوت محمد عباسی را به مدت 30 ساعت پخش می‌کند.

رادیو ایران، رادیو البرز و رادیو نوا هم در ایام رمضان ترتیل‌های گوناگون را پخش می‌کنند. تلاوت عباس امام جمعه از رادیو البرز و تلاوت قاسم رفیعی از رادیو نوا پخش می‌شود. رادیو فرهنگ هم ترتیل قرآن کریم را به مدت 30 ساعت پخش می‌کند.

ترتیل استاد احمد عامر هم از رادیو تهران پخش می‌شود. رادیو معارف هم ترتیل عباس امام جمعه را در نظر گرفته است. رادیو جوان هم هر روز تلاوت یک جزء قرآن کریم را با قرائت محمد جبرییل پخش می‌کند. رادیو فصلی در گفت‌وگو با قاریان جوان به صورت زنده قرائت پخش می‌کند.

شبکه‌های رادیویی در قالب 27 برنامه، مراسم احیا را پوشش می‌دهند. رادیو ایران این مراسم را در قالب برنامه نورباران از حسینیه همدانی‌ها، دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه عالی شهید مطهری‌ پخش می‌کند. رادیو تهران هم سه برنامه ویژه شب‌های قدر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آماده کرده است.

رادیو فرهنگ برنامه سوره باران را در سه قسمت، رادیو جوان برنامه خدایی را که در این نزدیکی است در سه قسمت از حرم امامزاده صالح و حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و رادیو معارف برنامه فیض حضور را از حرم حضرت معصومه(س) پخش می‌کنند.شنوندگان رادیو می‌توانند مراسم احیای شیخ حسن انصاری را از رادیو ورزش گوش کنند. رادیو فصلی همزمان ویژه برنامه رادیو ایران را به مناسبت شب‌های احیا پخش می‌کند.

28 برنامه ویژه عید فطر

رادیو برای عید فطر هم 28 عنوان برنامه تدارک دیده است. رادیو جوان برای این روز، پوشش نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب، چی بگم؟، کارنامه صادر شد و عید است عاشقان را به مدت 11 ساعت در نظر گرفته است. صلای فطر و تاثیر یک ماه روزه‌داری بر انسان از دید قرآن و اهل بیت(ع) به مدت 2 و نیم ساعت از برنامه‌های رادیو قرآن به مناسبت این روز است. رادیو ایران هم برنامه‌های قنوت شکر، عیدانه، عصر جمعه، لبخند و کوی نشاط را پخش می‌کند.

پخش نماز عید فطر، ویژه عید فطر و طنز شادی به مدت 4 ساعت از رادیو تهران پخش می‌شود. رادیو معارف هم برنامه‌های عید بندگی، پخش نماز عید فطر و چگونگی حفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را به مدت 3 و نیم  ساعت پخش می‌کند.

رادیو ورزش در برنامه‌های یک عصر خوب با ورزش، صبح و ورزش، صدای ورزش، روز هفتم و رسم خوبان به مباحث ماه رمضان و عید فطر می‌پردازد. کوچه سلامت پلاک 102،‌ بیان نکات بهداشت فردی و اجتماعی به زبان طنز و بفرمایید سیب در روز عید فطر از رادیو سلامت پخش می‌شود. رادیو اقتصاد برنامه‌های عید بندگی، تاثیرات اقتصادی و زکات فطره را پخش می‌کند.

از برنامه‌های رادیو فصلی در روز عید فطر می‌توان به پخش نماز عید فطر، بخش‌های شاد و فرح‌انگیز و مسابقه شاد ویژه عید فطر اشاره کرد. برنامه‌های عید بندگی، اطلاع‌رسانی و پخش نماز عید سعید فطر و جشن رستگاری هم از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

94 ساعت نمایشگاه قرآن

معاونت صدا در قالب 120 برنامه و به مدت 94 ساعت، برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را پوشش می‌دهد. رادیو ایران، رادیو قرآن، رادیو کتاب و رادیو فصلی هر کدام به ترتیب 9 ساعت، 45 ساعت، 15 ساعت و 25 ساعت از نمایشگاه قرآن برنامه پخش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها