آملیا بازوبند را به ستاره برزیلی داد

کاکا نیامده کاپیتان میلان شد

رونالدو هنوز هم صدر نشین است؛

10 بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیا

رادامل فالکائوی کلمبیایی جدیدترین بازیکنی است که به یکی از گران ترین بازیکنان فوتبال دنیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۶۹۲۰۴
10 بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیا


به گزارش سایت جام جم ورزشی ؛ البته او همزمان با نیمار برزیلی به یکی از گران ترین بازیکنان کنونی فوتبال دنیا تبدیل شد چرا که این برزیلی نیز هفته گذشته با قراردادی که بیش از 50 میلیون پوند ارزش دارد از سانتوس برزیل به بارسلونا پیوست. اما فالکائو و نیمار تنها بازیکنان گران فوتبال دنیا نیستند. آنها با وجود قراردادهای سرسام آوری که بسته اند هنوز جایی در لیست 10 بازیکن گران تاریخ فوتبال دنیا ندارند. در ادامه نگاهی به 10 قرارداد نجومی تاریخ فوتبال دنیا در 10 سال اخیر خواهیم داشت:
1- کریستیانو رونالدو هافبک تهاجمی و پرتغالی رئال مادرید پس از سه سال همچنان در صدر این لیست قرار دارد.  او در سال 2010 با قراردادی به ارزش 80 میلیون پوند از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست تا گران ترین قرارداد تاریخ فوتبال را به امضا رسانده باشد. قراردادهای نجومی که طی دو سال اخیر به امضا رسیده است هنوز هم فاصله زیادی با قرارداد نجومی رونالدو دارند. به نظر نمی آید این رکورد امسال هم جابجا شود.
2- زلاتان ابراهیموویچ هرگز بازیکنی بزرگ تر از زیدان و یا رونالدوی برزیلی نبود اما او در این فهرست نفر دوم است. این بازیکن سوئدی در سال 2009 با قراردادی معادل 56.5 میلیون یورو از آ ث میلان به بارسلونا پیوست اما چیزی که او را بیشتر به بازیکن گران قیمتی تبدیل کرد دستمزد هفتگی او بود.
3- سومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیا یک برزیلی به نام کاکا است؛ بازیکنی که دوران درخشان گذشته اش را نمی تواند تکرار کند. کاکا در سال 2009 با قراردادی معادل 56 میلیون یورو از آ ث میلان به رئال مادرید پیوست. او در همان زمان هم پیشنهادی وسوسه کننده از منچستر سیتی داشت اما آن را نپذیرفت.
4- نفر چهارم لیست گران ترین های تاریخ فوتبال دنیا ملیت اسپانیایی دارد. او فرناندو تورس است که در سال 2011 از لیورپول به چلسی رفت، آن هم در ازای یک قرارداد 50 میلیون یورویی. او نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که دستمزد هفتگی کلانی (200 هزار پوند) می گیرد تا این دستمزد هفتگی نقش زیادی در وارد شدن نام او در لیست گران ترین های تاریخ فوتبال داشته باشد.
5- نفر پنجم لیست گران ترین های تاریخ فوتبال اکنون از فوتبال بازنشسته شده است و کسی نیست جز زین الدین زیدان. او در سال 2001 از یوونتوس به رئال مادرید پیوست که رقم این قرارداد چیزی در حدود 46.5 میلیون یورو بود. زیدان زمانی به رئال پیوست که این تیم در حال تبدیل شدن به ویترینی از بزرگ ترین ستارگان فوتبال جهان بود؛ روبرتو کارلوس، رائول ، لوییس فیگو و چند بازیکن سرشناس دیگر بازیکنانی بودند که در این تیم به میدان می رفتند که البته در این میان زیدان گران ترین بازیکن بود.
6- انتقال لوییس فیگوی پرتغالی از بارسلونا به رئال مادرید جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال دنیاست. او که بابت این  انتقال مورد شدیدترین حملات و توهین های هواداران بارسلونا قرار گرفت در سال 2000 با 37 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست تا در زمان خود تبدیل به گران ترین بازیکن تاریخ جهان شود اما او اکنون در رده ششم لیست گران ترین ها قرار دارد.
7- هرنان کرسپوی آرژانتینی هم در این لیست جای دارد. او در سال 2000 یکی از گران ترین قراردادهای تاریخ فوتبال دنیا را امضا کرد و با 35.5 میلیون یورو از پارما به لاتزیو پیوست. این قرارداد با چنین مبلغی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت اما رییس باشگاه از این اتفاق حمایت کرد.
8- اندرو کارول انگلیسی بازیکنی است که حضور او در لیست عجیب بود. او هرگز به پای ستاره های درجه یک فوتبال اروپا نرسید اما با این حال یکی از سنگین قراردادها را امضا کرد. او در سال 2011 با 35 میلیون یورو از نیوکاسل به لیورپول پیوست تا مبدل به یکی از گران ترین بازیکن تاریخ این باشگاه هم بشود.
9- داوید ویا با قرارداد 34.2 میلیون یورویی که در سال 2010 با بارسلونا امضا کرد نیز وارد لیست گران ترین ها شد تا اکنون نفر نهم این لیست باشد. این روزها شایعه جدایی او به گوش می رسد و مقصد بعدی او آرسنال و لیورپول معرفی شده است اما نباید فراموش کرد که او بهترین دوران فوتبال خود را در بارسلونا پشت سر گذاشت و نشان داد که ارزش آن قرار داد سنگین را داشته است.
10- یک دروازه بان هم در این لیست قرار دارد. او جیان لوییجی بوفون است که همچنان شمار یک تیم ملی ایتالیا به شمار می رود. او در سال 2001 با یک رقم قرارداد عجیب و غریب 32.6 میلیون یورویی از پارما به یوونتوس پیوست.
و مسی...
شاید در این فهرست نبود بازیکنانی همچون رونالدینیو ، بکام و به  خصوص مسی عجیب باشد . مسی هم اکنون از لحاظ دستمزد هفتگی پردرآمدترین بازیکن دنیاست اما هنوز قرارد ادی نجومی با بارسلونا امضا نکرده است. او درصورت تمدید قرارداد با بارسا حتی رکورد رونالدو را هم می شکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
با توجه به اینكه ارزش پولها در دوران مختلف فرق میكنه خاستم بدونم اگه پولها ارزشششون یجور حساب بشه كدوم گرانتره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها